Horizontaal menu maken

Vragen over templates en CSS op Joomla! 2.5

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
nieuwsmag
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Thu Nov 06, 2008 11:25 am

Horizontaal menu maken

Post by nieuwsmag » Tue Sep 24, 2013 8:47 am

Hallo,

Ik werk al een tijdje met Joomla maar in joomla 2.5 heb ik altijd problemen met de horizontale menu. Ik heb gebruik nu bijv. deze template http://demo.joomlashine.com/joomla-temp ... /index.php zoals je ziet zit er een horizontale menu in.

Ik maak menu aan zoals altijd maar ik krijg een verticaal menu
Naamloos.png
Ze hebben bij deze template zelf een handleiding gegeven:

Main Menu is a powerful menu built with clean accessible XHTML code structure and effective drop-down submenu panels.
To set up Main Menu please select the menu module you want to use and set up parameters as follows:
 Title: Main Menu (or any other you like)
 Show title: Hide
 Position: mainmenu
 Access: public
 Language: All
 Select Menu: Main Menu (you might want to use another menu source here)
 Start Level: 1
 End Level: All
 Show Sub-menu Items: Yes
 Menu Class Suffix: menu-mainmenu menu-iconmenu menu-richmenu (Please only use “menu-iconmenu” if you want to display icons and use “menu-richmenu” if you want to display rich text)


Alles gedaan zoals ze hierboven omschrijven maar krijg het menu NIET horizontaal. Is er iets misschien veranderd in joomla 2.5 waardoor dit zo is?

Kan iemand mij hierbij helpen?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

sander_v_bergen
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 529
Joined: Fri Oct 21, 2011 2:04 pm

Re: Horizontaal menu maken

Post by sander_v_bergen » Tue Sep 24, 2013 9:08 am

Dit kan worden opgelost door de css aan te passen, maar als het goed is moet dit er standaard al in staan (bij de template).

Heb je bij 'Menu Class Suffix' ook de juiste classes toegevoegd (menu-mainmenu).
Staat de website online? Een linkje zou handig zijn om naar de code te kunnen kijken.

nieuwsmag
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Thu Nov 06, 2008 11:25 am

Re: Horizontaal menu maken

Post by nieuwsmag » Tue Sep 24, 2013 9:51 am

sander_v_bergen wrote:Dit kan worden opgelost door de css aan te passen, maar als het goed is moet dit er standaard al in staan (bij de template).

Heb je bij 'Menu Class Suffix' ook de juiste classes toegevoegd (menu-mainmenu).
Staat de website online? Een linkje zou handig zijn om naar de code te kunnen kijken.
Dat was de oplossing ik had niet de classes menu-mainmenu toegevoegd. Hoe weet jij dan dat je deze moet gebruiken? of is dat standaard in joomla 2.5

sander_v_bergen
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 529
Joined: Fri Oct 21, 2011 2:04 pm

Re: Horizontaal menu maken

Post by sander_v_bergen » Tue Sep 24, 2013 10:00 am

Hey,

Ten eerste staat dit in de 'handleiding' die je in de eerste post hebt geplaatst.

Daarnaast heb ik de code van de template bekeken (de link naar de demo site) en daar zag ik dat ze in het css de stijl aan de menu-items geven door '.menu-mainmenu li' te gebruiken.
Als je die class (menu-mainmenu) niet hebt ingesteld wordt deze ook niet toegepast. En juist daar staat in dat de menu-items 'float: left;' mee moeten krijgen, wat betekent dat ze naast elkaar moeten staan.

Goed om te horen dat het gelukt is :)!

nieuwsmag
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 145
Joined: Thu Nov 06, 2008 11:25 am

Re: Horizontaal menu maken

Post by nieuwsmag » Tue Sep 24, 2013 10:05 am

sander_v_bergen wrote:Hey,

Ten eerste staat dit in de 'handleiding' die je in de eerste post hebt geplaatst.

Daarnaast heb ik de code van de template bekeken (de link naar de demo site) en daar zag ik dat ze in het css de stijl aan de menu-items geven door '.menu-mainmenu li' te gebruiken.
Als je die class (menu-mainmenu) niet hebt ingesteld wordt deze ook niet toegepast. En juist daar staat in dat de menu-items 'float: left;' mee moeten krijgen, wat betekent dat ze naast elkaar moeten staan.

Goed om te horen dat het gelukt is :)!
hahahah wat stom van mij ik had de gehele tekst overgenomen: menu-mainmenu menu-iconmenu menu-richmenu... nou het is nu inderdaad gelukt.. SUPER BEDANKT!!


Locked

Return to “Templates 2.5”