Text på kontaktformuläret

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Text på kontaktformuläret

Post by Nippegubbe » Sun Nov 06, 2011 7:17 pm

Hej alla, jag har i dag pysslat med att försöka få till ett konktaktformulär och det måste jag säga att det gick ovanligt bra för att vara mig. Problemet som jag har nu är mest ett skönhetsfel plus att jag vill förstå var jag ska hitta inställningarna. Som du ser på den bifogade bilden så är det tre rader med rubriker som liksom är lite upprepande så jag vill minska på raderna. Känns lite onödigt med kontakt och kontaktformulär. Jag har klickat runt, men inte hittat på var jag ska dölja det någonstan. Menyn, kontaktkategorin eller kontakten eller var jag nu har för inställningsmöjligheter. Jag är lite vilse i Joomla!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
\\\Thord

ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Re: Text på kontaktformuläret

Post by ArjanR » Fri Nov 25, 2011 11:22 pm

Jag brukar gå till kontakt manager och sedan under options (uppe till höger) finns en del inställningar som man kan välja ur.
Du kan också fortsätta till en kontakt och då finns på högre sidan display options där du kan göra inställningar. Hoppas det hjälper dej på traven:)

Mirion
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Post by Mirion » Mon Jan 02, 2012 9:14 pm

Puffar detta inlägg, har samma problem, tycker jag dolt det mesta i insällningarna men jag får inte bort det.....

Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Nippegubbe » Tue Jan 03, 2012 1:53 pm

Jag var på ett antal ställen och petade innan jag fick till det på hyfsat sätt. Jag använder mig av meny/kontakt och där har jag valt att dölja det mesta. Sen vill jag minnas att jag även var in på kategori/inställningar och valde dölja.
\\\Thord

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by EE Photo » Tue Jan 03, 2012 2:36 pm

Nippegubbe wrote:Jag var på ett antal ställen och petade innan jag fick till det på hyfsat sätt. Jag använder mig av meny/kontakt och där har jag valt att dölja det mesta. Sen vill jag minnas att jag även var in på kategori/inställningar och valde dölja.
Kategori / inställningar har inget med kontakter att göra om du inte menar kontakt kategorierna. De inställningar man får vara inne och peta i är komponenter / kontakter / inställningar. Inställningarna för individuella kontakter och inställningar för kontakt kategorier.
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

Locked

Return to “Allmänna frågor”