Kommer in med fel inlogg

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6 och administratörsdelen.
Locked
Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Kommer in med fel inlogg

Post by Nippegubbe » Tue Mar 13, 2012 8:11 am

Hej alla, jag har nu upptäckt att loggar jag in med fel inlogg så kommer jag delvis in på sidan i alla fall. Jag har kikat på inloggningsmodulen och kan inte hitta något som kan styras upp vid fel inloggning. Som tur är så kommer man inte åt alla funktioner som när man är inloggad, men jag vill inte att det som syns vid en felaktig inloggning ska synas heller. Vi rätt inloggning ska man komma till en AcyMailng "modul" för att skriva brev och det som tidigare skickats syns då vid en felaktig inloggning.


www.spel.wedlund.se
\\\Thord

User avatar
oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1712
Joined: Thu Nov 15, 2007 4:12 pm
Location: Oxie, Sweden
Contact:

Re: Kommer in med fel inlogg

Post by oxiepagen » Wed Mar 14, 2012 8:34 pm

Hej,
Du "loggar" inte in på sidan utan du måste ha ställt in i din modul att man ska komma till en specifik sida. Det är vad jag kan tro.

Kolla i din modul igen och kolla om du kan lägga om trafiken när man loggar in/ut.

Ett annat alternativ är att du lägger allt som inte ska synas som "registrerat" så kommer ingen som inte är inloggad in på sidan.
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Re: Kommer in med fel inlogg

Post by Nippegubbe » Sat Mar 17, 2012 4:23 pm

Jo jag vill minnas att jag pekade så att jag skulle komma till en Acymailing "modul" efter inloggning, men nu hittar jag inte igen det ens. Så frågan kanske är om inloggningen är en modul eller ett tillägg. Det är lite svårt ibland och hålla isär alla begrepp.

Edit: Det ska tydligen vara plugin och inte tillägg. Men så tittar jag inloggningsmodulen och där finner jag bara hantering av inloggning och utloggning. Inget om felaktig inoggning. Om jag itne har snurrat till det mer än vanligt så tror jag att jag pekar inloggningen på en kategori.
\\\Thord

Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Re: Kommer in med fel inlogg

Post by Nippegubbe » Tue Apr 10, 2012 9:03 am

Har nu fått till det bättre så att man inte kommer in med fel inlogg till arkivet för acyMailing och jag har nu skrivit i acyMailings forum att jag ser det som en brist att jag bara kan välja arkivet när jag vill göra en front ended mailing med acyMailing,
\\\Thord


Locked

Return to “Användning och administration”