Installation Joomla 1.7.3

Diskutera frågor rörande installation, backup, migrering och säkerhet avseende Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6.
Locked
sabinaw
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 67
Joined: Sun Feb 07, 2010 8:21 am

Installation Joomla 1.7.3

Post by sabinaw » Mon Jan 23, 2012 5:28 pm

Hej.
Jag håller på att installera om Joomla från början. Jag har en tidigare Joomla instsallation som ligger i en annan undansparad mapp. Jag packade upp installationfilen under <minsite>/installation. Första sidan i installationen visas korrekt. Men när jag klickar näste efter att ha valt språk, så händer ingenting. Jag får ingen indikation att installationen jobbar. Någon som har haft liknande problem och vet vad det kan vara?
/mvh Sabina
Last edited by sabinaw on Tue Jan 24, 2012 6:43 am, edited 1 time in total.

sabinaw
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 67
Joined: Sun Feb 07, 2010 8:21 am

Re: Installation Joomla 1.7.3

Post by sabinaw » Tue Jan 24, 2012 6:42 am

Hej igen,
Jag tror jag har kommit på felorsaken. Skriver vad jag har gjort ifall någon annan har samma problem:
Jag testade att döpa om mappen "installation" (den jag skapade själv under public_html)
Detta gjorde jag eftersom installationsmappen under oxå heter "installation". Då kom jag lite längre i installationen. Jag kom till skapande av databas, där fick jag medd om att installationen inte kunde skapa databas, det bör göras manuellt. (inga konstigheter, jag är bekant med MySQL)
/Mvh Sabina

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Installation Joomla 1.7.3

Post by Zello » Tue Jan 24, 2012 7:00 am

Hej!
Tack för att du skrev förklaringen. Det var lite lurigt att Joomla inte gillar att ligga i en mapp som heter installation. Men bra att veta!
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”