yvcomment

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6.
Locked
Alleexx
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Fri May 28, 2010 3:36 pm

yvcomment

Post by Alleexx » Mon Jan 09, 2012 11:21 am

hej.
Jag letar efter en bra artikel kommentar modul/plugin och har testat yvcomment. Den blir precis så som vi vill ha det men jag har ett stort problem med den.
När folk gör ett inlägg så syns följande symboler

Image

Vem som helst kan klicka på symbolerna och ändra eller radera inlägget. Meningen är ju att när en användare loggar in på sidan så kan den användaren göra ändringar i sitt egna inlägg. Ingen annan ska ju kunna göra det. Har letat och letat men hittar inte hur man får bort dom. Någon som vet?

annars behöver jag tipps på bra kommentarplugin som jag kan använda istället. har prövat några men blir inge bra så vet ni något bra artikel kommentar så hör av er. Gärna gratisprogram eller inte så dyra.

User avatar
ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 451
Joined: Fri Jun 24, 2011 8:31 am
Contact:

Re: yvcomment

Post by ArjanR » Mon Jan 09, 2012 12:21 pm

hej, det är ett tag sen jag installerade yvcomment så jag är lite osäker på det men jag har allafall inte dem symbolerna hos kommentarerna och om jag minns rätt då ska det finnas inställningar för behörighet osv. Kan tänka mig att det spökar hos dig...men kanske nån annan vet mer exakt var felet ligger...

Alleexx
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Fri May 28, 2010 3:36 pm

Re: yvcomment

Post by Alleexx » Mon Jan 09, 2012 2:07 pm

Hittar inte vart man ställer in behörigheten, jag har så bara medlemmar kan kommentera men att alla kan se kommentarer. Då ser alla dom symbolerna och kan ändra hur dom vill. frustrerande!

User avatar
oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1712
Joined: Thu Nov 15, 2007 4:12 pm
Location: Oxie, Sweden
Contact:

Re: yvcomment

Post by oxiepagen » Mon Jan 09, 2012 2:54 pm

Hej!
Du kanske hittar ditt svar på - http://yurivolkov.com/Joomla/yvComment/index_en.html ?
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

Alleexx
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Fri May 28, 2010 3:36 pm

Re: yvcomment

Post by Alleexx » Mon Jan 09, 2012 3:15 pm

Har läst och läst men jag hittar inte hur jag ska göra.

User avatar
ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 451
Joined: Fri Jun 24, 2011 8:31 am
Contact:

Re: yvcomment

Post by ArjanR » Mon Jan 09, 2012 6:59 pm

"Meningen är ju att när en användare loggar in på sidan så kan den användaren göra ändringar i sitt egna inlägg. Ingen annan ska ju kunna göra det."

Har du ordnat sidan så att behörigheten stämmer och att användaren bara kan göra ändringar i sina egna inlägg/artiklar?
Min fråga gäller om det är både artiklar och kommentarer som användare skriver som alla kan redigera eller radera eller är det bara kommentarerna?

Jag undrar om dina användare möjligtvis har fått admin rättigheter..

Alleexx
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Fri May 28, 2010 3:36 pm

Re: yvcomment

Post by Alleexx » Mon Jan 09, 2012 8:29 pm

Ja det är behörigheterna som spökar, har suttit ett bra tag men får inte till hur behörigheterna ska vara. jag får bort symbolerna men då går det inte att kommentera alls. Ska slita mitt hår och pilla vidare.

User avatar
ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 451
Joined: Fri Jun 24, 2011 8:31 am
Contact:

Re: yvcomment

Post by ArjanR » Tue Jan 10, 2012 7:39 am

Jag tror du måste få ordning på användarerättigheter först, som kan vara knepigt. En bra artikel som jag har haft mycket glädje av är den här: http://www.compassdesigns.net/joomla-bl ... ess-levels:
När du har fått rätt på din ACL Kan du ordna kommentarfunktionen. Då tror jag det ordna sig:-)

Alleexx
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Fri May 28, 2010 3:36 pm

Re: yvcomment

Post by Alleexx » Wed Jan 11, 2012 3:44 pm

Nu har jag ställt om behörigheterna men nu har det blivit helknas på hela sidan med behörigheterna. Ska läsa din artikel där och se om jag får ordning på skiten. börjar bli galen haha tack för hjälpen i alla fall.

User avatar
ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 451
Joined: Fri Jun 24, 2011 8:31 am
Contact:

Re: yvcomment

Post by ArjanR » Wed Jan 11, 2012 6:48 pm

Knepigt det där med behörigheterna:-).
Läs artikeln och testa det på en sajt så som det står. Hör av dig om du behöver mer hjälp;-)

Alleexx
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 19
Joined: Fri May 28, 2010 3:36 pm

Re: yvcomment

Post by Alleexx » Thu Jan 12, 2012 3:45 pm

Skam den som ger sig haha. Nu har jag fått ordning på behörigheterna på hela sidan. Har även lyckats ställa in så alla som loggar in på sidan också kan kommentera nu :) . Enda problemet nu är att superadmins inte kan göra egna inlägg, dock ser bara dom symbolerna och kan använda dom.

En bra bit på väg i alla fall så nu ska jag ta en kaffe och sedan försöka mig på det sista.

Tack för hjälpen igen. Kanon.


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”