Skapa RSS flöde, hur?

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6.
Locked
SwedEdit
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 75
Joined: Mon Aug 15, 2011 5:09 pm

Skapa RSS flöde, hur?

Post by SwedEdit » Fri Jan 20, 2012 4:16 pm

Jag lyckas inte få till det som jag vill med min nya site.

På min första-sida har jag en modul som heter "Ledigt" och jag har även ett menyval som heter "Ledigt".

Jag vill att när "Ledigt-artikeln" uppdateras så skall det generera ett RSS-flöde som mina besökare skall kunna prenumerera på. Eller, vilket kanske är ännu bättre, när texten i modulen "Ledigt" ändras.
Har två versioner på modulen "Ledigt", i den ena står det "Följande är ledigt...." och i den andra "Inget ledigt nu". Det är ju bara att publicera/avpublicera aktuell modul allt efter behov.

Det gäller ju faktiskt även med menyn "Ledigt" när jag tänker efter. Publicerar ju antingen artikeln "Inget ledigt" eller "Denna är ledig" allt efter behov.

Har försökt med modulen "Syndikeringsflöde" men den visar ju bara hur index-sidan ser ut, inte ett dugg av sidan "Ledigt" som modulen är lagd på!


Hur skall jag göra för att detta skall fungera?
Börjar förstå Joomla nu, men det dyker ju alltid upp nya frågor.

SwedEdit
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 75
Joined: Mon Aug 15, 2011 5:09 pm

Re: Skapa RSS flöde, hur?

Post by SwedEdit » Tue Jan 24, 2012 1:18 pm

Har jag förklarat otydligt eller skall jag tolka tystnaden som att det inte går att lösa??
Börjar förstå Joomla nu, men det dyker ju alltid upp nya frågor.

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Skapa RSS flöde, hur?

Post by Zello » Tue Jan 24, 2012 5:45 pm

Hej!
Jag vet inte riktigt om jag förstått dig rätt. Du vill alltså att flödet ska trigga på en enskild artikels uppdatering.

Jag törs inte säga att det går. Det vanliga är att man prenumererar på uppdateringar av t.ex. nyheter som ligger i en bloggstruktur. Då triggar flödet på nya artiklar i den kategorin.

Jag tror du får titta på nån flödeskomponent på Joomla Extension Directory (JED). Svårt att tro att det går med Joomla Core.

http://extensions.joomla.org/extensions/content-sharing

En sak till. I din sidfot står det "Trying to understand Joomla 1.6.5 ". Se till att uppdatera din installation om du fortfarande kör på 1.6.5. 1.6 versionen har redan gått ut tiden och underhålls inte. I dag kom 2.5 så om en månad går 1.7 ur tiden och kommer inte att uppdateras. (1.6 & 1.7 var bara utvecklingssteg på vägen mot 2.5 som ska gälla i minst 18 månader framåt.)
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

SwedEdit
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 75
Joined: Mon Aug 15, 2011 5:09 pm

Re: Skapa RSS flöde, hur?

Post by SwedEdit » Tue Jan 24, 2012 5:59 pm

Tack för svaret Zello!

Du har förstått min lite luddiga förklaring rätt.

Har tittat där utan att bli mycket klokare, får ta en förnyad koll.
Dessutom är ju mycket till 1.5

Med tanke på ditt tillägg.
Varför är det så viktigt att uppdatera Joomla?
Jag har f.n. 3 Joomla-siter online som alla är byggda på 1.6.5.
Hur gör man med de tillägg av olika former man har som det står 1.6 kompatibel på?
Är det inte stor risk att siten slutar fungera som det är tänkt?
Börjar förstå Joomla nu, men det dyker ju alltid upp nya frågor.


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”