1.7 och Artisteer

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6.
Locked
TorPidus
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Sat Oct 23, 2010 8:34 pm

1.7 och Artisteer

Post by TorPidus » Sat Aug 20, 2011 4:06 pm

Har flyttat från 1.6 till 1.7 och ser att flera ting hamnar fel. Det ser ut som om det blir mycket att fixa innan det blir som jag önskar. Suck!

Har tidigare gjort mallar med Artisteer för 1.6 utan problem.

- På fösta sidan så hamnar footer/sidfoot med texten: "Copyright © 2011. All Rights Reserved."
Helt uppe till höger under Rubrikrutan. På resten av sidorna är den längs ned som önskligt. Hur får jag ned den på första sidan?

- Får heller inte fram höger kolonnen på någon av sidorna.

- Får bara fram huvudmenyn. Inte top meny eller möjlighet för att logga in.

Blir inte klok på de olika positionerna för modulerna och var de kan förväntas att dyka upp.

Jag tror vi börjar med detta. De andra kanske löser sig "av sig själv"

(Prövade den samma mallen i 1.6 och där fungerade det bra)

Tack för hjälpen

Akarr
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 190
Joined: Fri Nov 07, 2008 12:51 pm

Re: 1.7 och Artisteer

Post by Akarr » Mon Aug 22, 2011 7:20 am

är det den gamla mallen och du har uppgraderat från 1.6 till 1.7 ? har du kollat så att inte positionerna har flyttats till nån default vid uppgraderingen?

?tp=1

TorPidus
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 27
Joined: Sat Oct 23, 2010 8:34 pm

Re: 1.7 och Artisteer

Post by TorPidus » Mon Aug 22, 2011 5:58 pm

Nej. Jag har gjort en ny mall med Artisteer (Nyaste version). Den nya mallen fungerar bra på den gamla 1.5-sajten, men inte på den nya 1.7, som är migrerad från 1.5 (inte från 1.6 som jag tidigare skrev)

Prövar jag med Beez2 eller Beez5 dyker det upp olika moduler än de på min egen mall. 3 olika sett av moduler på 3 olika mallar.

Jag förstår att jag inte har kontroll på positionerna på mudulerna och varför det f.ex. finns två login-moduler.

Har efter bästa förmåga försökt att kopiera positioner på modulerna från 1.5. Men de visar sig ju inte i 1.7!?

(Vad menar du med ?tp=1)

Akarr
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 190
Joined: Fri Nov 07, 2008 12:51 pm

Re: 1.7 och Artisteer

Post by Akarr » Mon Aug 22, 2011 7:53 pm

för att ta reda på vart dina modulpositioner ligger i en mall kan du skriva i adressfältet efter www.mindomän.se?tp=1 så ser du modulpositionerna vart dom heter och vart dom ligger i din site.

i övrigt så måste det vara ett artisteer problem då, vad skriver dom i deras forum om 1.7? jag har gjort mallar för 1.5 men inte för 1.6 eller 1.7 så jag har faktiskt ingen aning. har du provat att göra en ny mall med artisteer med andra settings och se ifall samma problem dyker upp?


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”