Sidan börjar bli färdig... MEN!

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6.
Locked
RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 122
Joined: Sun Oct 09, 2011 1:40 pm

Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by RadioMG » Thu Nov 17, 2011 1:07 pm

Jag behöver hjälp eftersom jag lyckats komma till den punkten där jag stirrar mig blint på allt.

Vad kan behövas förbättra? Vad fattas? Är sidan förståelig? Skulle du kunna tänka dig stanna på sidan och kanske vid ett senare tillfälle betala en liten summa för att få tillgång till att önska musik och även skapa en egen spellista som du vid senare tillfälle kan lyssna av på mobilen eller datorn?

Kom gärna med feedback, jag har fastnat och behöver komma vidare..

Tack på förhand!
www.musikmixen.se
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by EE Photo » Thu Nov 17, 2011 3:17 pm

Det första jag märker är att det saknas någon form av logga högst upp på sajten.

Sen när jag går in på sajten första gången så undrar jag vad är det här för sajt och även fast jag har kollat runt på den så får jag inte svaret på min fråga. Alla som går in på sajten måste veta direkt vad det är för slags sajt och vad den är till för, annars försvinner besökarna och kommer aldrig tillbaka.

Sen tycker jag sajten känns allmänt "kal" lite innehåll och inte så tajt.

Till forumet så behöver du antingen modifiera det nuvarande temat så det passar in bättre med resten av sajten eller installera ett annat tema som passar in bättre. Du kan i Kunenas tema hanterare ställa in egna färger för temat.

I bloggen så finns det bara ett inlägg och det heter "test", det ser inte så bra ut att bara ha ett inlägg och det heter "test".

En egen favicon skulle vara snyggt också istället för Joomlas standard favicon.

Men allra främst så är det en hel del mer innehåll som behövs.

Just nu är det här en sajt som jag inte skulle betala för. Det krävs mycket av en sajt innan man kan börja ta betalt av besökarna och du måste ha något bra att erbjuda. Jag har precis nu börjat ta betalt på min sajt och det är efter ca 2 år av utveckling av sajten.

Men det bästa tipset är att ha tålamod och att jobba efter inställningen att sajten aldrig blir klar och kan alltid förbättras.

Jag hoppas det hjälper!
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 122
Joined: Sun Oct 09, 2011 1:40 pm

Re: Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by RadioMG » Fri Nov 18, 2011 11:09 am

Tack för feedbacken.

1. Loggan kommer, det dröjer dock ett tag eftersom jag inte har pengar utan får vänta ett tag.
2. Det är tänkt att sidan ska sköta sig själv, alltså nyheter m.m ska uppdateras själv av medlemmarna. Dock hittar jag ingen RSS-feed som jag är nöjd med, jag skulle vilja hämta feeden och lägga in den i databasen, sedan slumpa ut den till olika kategorier. Den templaten jag har nu är bra, men det finns väldigt lite moduler som man kan placera saker på. Helst skulle jag vilha ha en framsida där det visars nyheter från många olika ställen samt senaste från forumet, senaste bloggar m.m.
3. Testerna är bara tester för att se hur det fungerade och visars på sidan.

Det jag är mer ute efter nu är att få reda på om det är ngt som saknas eller som kanske passar in på sidan. Det kommer ett script sedan som gör att skivbolag ska kunna ladda upp skivor direkt på servern, dock har jag inte aktiverat det eftersom jag väntar på version 2 av scriptet, men tyvärr dröjer det :(
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by EE Photo » Fri Nov 18, 2011 11:24 am

Här finns moduler för Easyblog:

http://stackideas.com/account/free-download.html

Här finns moduler för Kunena:

http://www.kunena.org/download

Jo jag förstår att test inlägget är där för att just testa men det ser inte bra ut. Ta bort det och skriv ett inlägg som också är ett test inlägg men det har något riktigt innehåll som du får hitta på.

Sen så förstår jag fortfarande inte vad det är för sajt, ska det vara något liknande Grooveshark?
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 122
Joined: Sun Oct 09, 2011 1:40 pm

Re: Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by RadioMG » Fri Nov 18, 2011 11:29 am

Modulerna har jag laddat ner, de ska bara läggas in på ett snyggt sätt :)

Det är en webbradio och mötesplats. Recept och radion funderar jag på att lägga in som länk i Jomsocial istället så det blir mer passande, dock fungerar det inte riktigt som jag tänkt mig, hehe..
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Re: Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by Nippegubbe » Sat Nov 26, 2011 12:27 pm

Det första jag möts av en "bli medlem nu" sida utan någon som helst förklaring eller marknadsföring till vad det är jag ska bli medlem till eller varför så jag gick inte vidare. Det fanns inget där som lockade eller väckte min nyfikenhet. Kändes mera som att det var något för redan medlemmar och inte för att värva nya medlemmar. Lite mer marknadsföring för att "sälja varan" före medlemsansökan.
\\\Thord

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 122
Joined: Sun Oct 09, 2011 1:40 pm

Re: Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by RadioMG » Sat Nov 26, 2011 7:08 pm

Tack för ditt svar!
Jag var tvungen att göra om allt eftersom Hyvper-V strulade så jag fick ominstallera och lägga in allt igen.. Vi har bestämt upplägget och letar efter en annan design som passar bättre, dock är det dåligt när man kör joomla 1.7 så jag funderar lite på att gå över till 1.5 istället..
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: Sidan börjar bli färdig... MEN!

Post by EE Photo » Sat Nov 26, 2011 8:37 pm

Vad är det som är dåligt med 1.7 som skulle vara bättre med 1.5?

Du vet att stöd för 1.5 snart kommer att upphöra?
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”