Problem med Vertical menu i mall från Artisteer

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6.
Locked
Karlzon
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 18
Joined: Wed Jan 04, 2012 8:45 am
Contact:

Problem med Vertical menu i mall från Artisteer

Post by Karlzon » Wed Jan 04, 2012 8:52 am

[Mods note: Ändrat rubriken till nåt mer begripligt än "Hej".
Från Froumreglerna:
Välj en korrekt ämnesrad. Försök att summera problemet kortfattat i ämnesraden och utveckla problemet i löptexten. Upprepa ämnet i löptexten om det gör informationen tydligare. Använd inte VERSALER i hela ord och lägg inte till falsk information bara för att få uppmärksamhet (exvis. Läs detta annars kommer du att bli arresterad). Ett exempel på ett dåligt valt ämne är "HJÄLP MIG". Ett bra ämne skulle kunna vara, "Joomlaboard, var finns språkfilerna?". Använd inte en URL som titel på en tråd. ]

Jag har gjort ett tamplates i Artisteer för Joomla 1.7 sida. Jag vill nu ha till min vertical menu att synas, men lckas inte få fram den. Är det ngn som vet hur man får till de "knappar" man skapat i mallen, artisteer att visas. Får bara upp de ja inte vill ha...

Är det ngt man ska fylla i under, Avancerade inställningar!? :eek:

Menytagg ID:
Meny klass-suffix:
Målposition:
Alternativ layout:
Modulens class-suffix:

???

Tacksam för svar

mvh KAZ

janaf
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 411
Joined: Fri Nov 04, 2011 6:30 pm
Location: Stockholm
Contact:

Re: Problem med Vertical menu i mall från Artisteer

Post by janaf » Wed Jan 04, 2012 10:27 am

Får du inte fram menyn alls eller bara delar av den?

Ser du bara fel knappar i menyn så borde det vara inställningar i menyhanteraren. Kolla i kolumnen Status vilka som är röd / grönmarkerade. Alltså kan du backa ett steg. Det är inte under avancerade inställningar.
(jag har engelsk version och där heter det i alla fall status)
You want replies? Search the forum. Most questions have been anserd many times. If not; what have you done, what do you want to do, what have you tried? Be clear and explicit!
----
ToolGeeks, handicrafts and tools community: http://www.toolgeeks.net

Karlzon
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 18
Joined: Wed Jan 04, 2012 8:45 am
Contact:

Re: Problem med Vertical menu i mall från Artisteer

Post by Karlzon » Wed Jan 04, 2012 1:11 pm

hej hej :)

tack för ditt svar.
jag hittade lösningen då ja sökte på artisteer's sida: det var "art-vmenu" som ja skulle skriva efter: Modulens class-suffix

tack för din tid iaf ;)


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”