Positioner (Raw Outline) PROBLEM

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6.
Locked
Pacsystem
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Mon Mar 14, 2011 7:17 am

Positioner (Raw Outline) PROBLEM

Post by Pacsystem » Wed Feb 15, 2012 2:37 pm

Hej,
Behöver hjälp med en sak.
Jag installerade en VTEM template jag köpt efter att ha installerat Joomla på en domän.

Där ligger då massvis med menyer färdiga när man installerat Joomla, när jag då installerade denna templaten så började jag rensa i artiklarna, kategorierna och menyerna för att bara ha kvar Main Menu. På sidan låg då Top Menu uppe i toppen i det svarta fältet. Har nu försökt hur länge som helst att få dit Main Menu men jag hittar fan ingen position så att den hamnar där.

Vänligen hjääääääääääälp mig.

Hemsidan: tipptugg.se
Positioner: tipptugg.se/?tp=1

Det är den positionen där det står (Raw outline) som "top" menyn låg som jag tog bort och som jag vill sätta dit Main Menyn.


TACK PÅ FÖRHAND!

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: Positioner (Raw Outline) PROBLEM

Post by EE Photo » Wed Feb 15, 2012 8:13 pm

Ok det kan vara så att du måste ställa in vilken av dina Joomla menyer som är huvudmenyn i template inställningarna.

Eller så är det så att din template känner igen huvudmenyn och automatiskt placerar den rätt om du döper den till mainmenu.
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

Pacsystem
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 30
Joined: Mon Mar 14, 2011 7:17 am

Re: Positioner (Raw Outline) PROBLEM

Post by Pacsystem » Thu Feb 16, 2012 6:59 am

Ok, vad är det jag ska göra då? Hur kan "top"menyn som fanns tidigare ligga där sen när jag tar bort den och ska lägga Main menyn så hittar jag inte var jag ska lägga den?

Jag har en meny som heter mainmenu, det var top menu som låg där tidigare. Så du menar att jag ska ändra namn till topmenu och se vad som händer?

Testat men det funkar inte, ändrade namn från mainmenu till topmenu utan framgång.

Kan någon snälla hjälpa mig med mitt problem?

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: Positioner (Raw Outline) PROBLEM

Post by EE Photo » Thu Feb 16, 2012 10:04 am

Jag behöver back-end tillgång till din sajt om jag ska kunna hjälpa dig mer.
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”