Nu börjar det ta form

Här kan du visa upp din webbplats gjord i Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6
Locked
Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Nu börjar det ta form

Post by Nippegubbe » Wed Nov 16, 2011 11:54 am

Hej alla, jag har nu suttit (en evighet känns det som) och försökt lära mig Joomla! 1.7. Det går trögt men nu har jag kommit så långt att jag börjar kunna få till strukturen på sidan så att det går att navigera sig fram. Innehållet är inte på plats ännu, men jag vill gärna ha lite input för att gå vidare i byggandet. Jag använder mig av Artisteer för att få till mallarna och även där har jag inte lärt mig alla grepp ännu. Låter nu sidan ligga publicerad ett tag innan jag stänger den för att fnula mera på innehåll och mallar i lugn och ro.

http://www.wedlund.se
\\\Thord

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 122
Joined: Sun Oct 09, 2011 1:40 pm

Re: Nu börjar det ta form

Post by RadioMG » Wed Nov 16, 2011 2:15 pm

Det går ju bra :)
Med tiden så kommer du hitta fel eller saker du vill ändra, så stirra inte dig blint på sidan nu..

Kul att du gillar järnväg, det gör jag med :) Jag funderar på att söka till lokförare nu i Januari..
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Re: Nu börjar det ta form

Post by Nippegubbe » Wed Nov 16, 2011 2:37 pm

Nej då, jag (försöker att) stirrar mig inte blind, men jag kan köra fast och bli utan idéer mellan varven så lite andra infallsvinklar är aldrig fel. Sitter i detta nu och runderar på en annan struktur på vissa av sidorna.
\\\Thord

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 122
Joined: Sun Oct 09, 2011 1:40 pm

Re: Nu börjar det ta form

Post by RadioMG » Wed Nov 16, 2011 2:44 pm

Nippegubbe wrote:Nej då, jag (försöker att) stirrar mig inte blind, men jag kan köra fast och bli utan idéer mellan varven så lite andra infallsvinklar är aldrig fel. Sitter i detta nu och runderar på en annan struktur på vissa av sidorna.
Jag är på samma nivå. Jag vet hur jag vill ha det men ändå inte. Du kan ta en titt här på mitt lilal verk som förhoppningsvis kan släppas snart. www.musikmixen.se
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

festisen76
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 13
Joined: Mon Nov 28, 2011 8:33 pm
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nu börjar det ta form

Post by festisen76 » Mon Nov 28, 2011 9:00 pm

Det att bara att köra på! Tycker du fått till en bra struktur, det som behövs "filas" på är nog, enligt min mening det grafiska, men jag tycker det är riktigt bra jobbat för att vara det första projektet!

Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Re: Nu börjar det ta form

Post by Nippegubbe » Mon Nov 28, 2011 9:11 pm

Tackar, just nu har jag kört fast i en del funktioner som jag inte får att fungera som jag skulle vilja att de skulle fungera. Så därför är det alltjämt rörigt på vissa ställen av sajten.
\\\Thord

festisen76
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 13
Joined: Mon Nov 28, 2011 8:33 pm
Location: Göteborg
Contact:

Re: Nu börjar det ta form

Post by festisen76 » Mon Nov 28, 2011 9:35 pm

Jag känner igen det där; funktioner som trilskas är en fruktansvärt energi-och tidstjuv. Det enda som är positivt är att när man väl läst ett problem som man suttit med i flera timmar, så glömmer man sällan hur man gjorde.


Locked

Return to “Webbplatser Joomla! 1.7 / Joomla! 1.6”