Uppgradering sida med Responsive Design

Locked
micke1961
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 45
Joined: Mon Nov 13, 2006 6:34 pm
Location: Stockholm
Contact:

Uppgradering sida med Responsive Design

Post by micke1961 » Sat Sep 08, 2012 11:24 am

Hej
Nu har jag uppgraderat min sida http://www.cdrunda.se till 2.5.
Jag har använt en Gavick mall som har stöd för Resposiv design (funkar i alla skärmar). Sidan i sig är ganska enkel med relativt statiskt innehåll. Har gjort ganska få förändringar i CSS men jag la till en modul-position.
Komponenter/moduler som jag använt
- K2, egentligen extrem overkill sett till sidan men jag var tvungen att testa :)
- JCE förstås
- Allvideos plugin
- Akkeba backup

Om någon annan har tänkt att lägga över sidan till responsive kan jag nämna några saker som jag stött på
1. Tabeller funkar sådär. Jag har ganska många tabeller på sidan och de ser väl ok ut i telefonen, men ändrar inte storlek som allt annat i mobilen.
2. Allvideos ändrar inte heller storlek i mobilen så om man har den väldigt bred så "får den inte plats" i telefonen.
3. har man många moduler i "mansory" - området (de som flyttar sig när man miskar skärmen) så kan en förändring av en modul innebära att hela sidan stökar till sig. Det skapade en massa frustration i början men jag löste det med att lägga till en extra modulposition så att de olika raderna moduler inte bråkar med varandra.
4. Ordningen på modulerna kan var olika beroende på browsers, speciellt om man har många moduler på många rader (som under punkt 3)

Jag har inte testat den i iPad eller andra tablets så där vet jag inte hur det ser ut...

hallen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 17
Joined: Tue Jun 17, 2014 6:41 am
Contact:

Re: Uppgradering sida med Responsive Design

Post by hallen » Wed Jul 09, 2014 9:45 pm

Mycket snygg hemsida!!! 5 av 5 Joomlisar!


Locked

Return to “Webbplatser J! 2.5”