Forskning om magcancer.

Locked
Bengan2010
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Sun Feb 07, 2010 8:43 am
Location: Kungsbacka
Contact:

Forskning om magcancer.

Post by Bengan2010 » Tue Mar 12, 2013 6:46 am

Två sidor om magcancerforskning:

http://magsackscancer.se/på svenska och
den nya engelska Joomla 2.5 sidan
http://gastriccancerresearch.com/
Gastric Cancer Research är under utveckling och
ni får gärna komma med förslag. Kanske behövs en sökruta?
Jag kommer troligen installera X -map snart.

MVH Bengan

User avatar
ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 451
Joined: Fri Jun 24, 2011 8:31 am
Contact:

Re: Forskning om magcancer.

Post by ArjanR » Tue Mar 12, 2013 10:23 am

Hej Bengan,

jag gillar den svenska sidan mycket. Stilrent.
För att se hela menyn i den engelska varianten behöver jag klicka en gång och det är en gång för mycket. Varför inte visa hela menyn på en gång? Tycker också bokstäverna är för stora. Det går att göra dem smalare men även då tycker jag dem är för starka. Men blir den smalare då blir den kanske svårläst.
Tycker också att det blir för många olika typsnitt över hela sidan. Jag skulle begränsa mig till 2 olika kanske. Är själv inte så förtjust i den 'fyrkantiga' fonten men det är väl en smaksak.
Stora skillnaden mellan den svenska och engelska är att den svenska är mer 'rund' i sin helhet. Jag gillar det. Beez templaten är mer fyrkantig och mer statisk.
Svenska sidan är visuellt mer attraktiv. Det finns nästan ingen bild på den engelska sidan. Det är nästan bara text.
Det här är bara mina åsikter förstås och sidan är under utveckling så du får ta dem som dem kommer ;)

Ha det bra och lycka till!

User avatar
limetree
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 8
Joined: Wed Jan 07, 2009 11:00 am
Location: Örbyhus
Contact:

Re: Forskning om magcancer.

Post by limetree » Sun May 19, 2013 6:19 am

Hejsan,
såg att layouten på nedre delen på sidan är bruten (se bifogad).
Det är enklare om du lägger "Lower[..]" bilderna i en div med en upprepande bakgrund och rundade hörn. Det gör även att du kan bilderna med enbart den vita ram istället och inte behöva lägga in delar av bakgrunden.

Lycka till
//Andreas H. Lind
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

hallen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 17
Joined: Tue Jun 17, 2014 6:41 am
Contact:

Re: Forskning om magcancer.

Post by hallen » Tue Jun 17, 2014 1:57 pm

Hejsan,

Jag kan inte sätta ord på vad det är men jag gillar den svenska hemsidan bättre! Kan vara som ArjanR säger att din font gör allt väldigt fyrkantigt och tråkigt. Jag vet även inte vart jag ska lägga min blick när jag kommer in på hemsidan det är bara massor utav fyrkantiga block och stor text.

Försök att få sidan lite mer levande men annars bra jobbat!


Locked

Return to “Webbplatser J! 2.5”