Modulflyttfråga

Locked
ankianka66
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 158
Joined: Tue Jun 17, 2008 8:57 am

Modulflyttfråga

Post by ankianka66 » Mon Nov 25, 2013 8:49 pm

nra.jpg
Hej!

Jag har gett mig på att göra nåt jag aldrig gjort förut och som jag inte har tillräcklig kunskap för att klara själv. Har googlat mig fram till att klara hälften av uppdraget, men nu är det tvärnit.

Vad har jag gjort? Jag har flyttat en modul från ett ställe till ett annat. Flytten gick bra, men nu hittar jag inte var jag ska ställa in att få lite space framför innehållet i den nya modulfunktionen. Jag jobbar med en template från Joomlart och har skickat både till deras forum och en "ticket" till kundtjänsten. Men det verkar något segt...

Om ni kollar på min bifogade fil kanske ni förstår hur jag menar. Var gör jag inställningen för att få in luft framför innehållet i den nya modulen. template.css?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Modulflyttfråga

Post by sgagner » Tue Dec 17, 2013 11:06 am

Hej,

Det kan finnas 2 orsaker.
För det första så kanske modulen har ett modulklassuffix som inte passar i den aktuella positionen eller inte stöds av sidmallen. Prova med att ta bort modulens klassuffix i så fall och läs i anvisningarna för sidmallen vad det skall vara istället. kanske skall värdet vara tomt.

För det andra så går det att justera CSS så att du får mer plats framför raderna.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Modulflyttfråga

Post by sgagner » Tue Dec 17, 2013 11:11 am

Hej igen,

Jag gick in på den nya uppdaterade sidan och jag kan se att du verkar ha löst problemet.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

User avatar
Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 3869
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:23 am
Location: Västerås - Sweden

Re: Modulflyttfråga

Post by Zello » Tue Dec 17, 2013 6:25 pm

Sätt mallen i developerläge är det lättare att hitta i CSS'en med firebug. Sen kan du med säkerhet skapa en fil som heter custom.css och lägga i mallens CSS-mapp. Den laddas sist av all CSS så där lägger du dina CSS-overrides.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum


Locked

Return to “Allmänna frågor”