Flytta en kategori till ny överliggande funkar inte

Locked
LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Flytta en kategori till ny överliggande funkar inte

Post by LAMF » Wed Feb 22, 2012 6:57 pm

Jag håller på med en ny site och kom på att ett antal underkategorier som ligger under en överliggande kategori som vi kan kalla Kategori 2 bör flyttas till en annan överliggane kategori som vi kan kalla Kategori 1.
Jag går in i kategoriin och väljer Kategori 1 i Överlilggande istället för Kategori 2.
Sen klickar jag på Spara. Då kommer följande flemeddelande:
"Fel vid Spara med följande fel: En annan kategori i överliggande kategori har samma alias"
Men det finns ingen annan kategori under den kategorin, än mindre med samma alias.
Jag lade i och för sig upp ett antal med samma alias men tog sedan bort dessa då jag kom på att jag skulle flytta dom istället så man slipper råka ut för misstag på grund av underkategorier med samma namn.
Ligger dom kvar ändå?
I så fall vart och hur kan man rensa bort dom?
Har försökt att Rensa cache och Rensa förfallen cache under Underhåll men det fungerer inte.
Är detta som det ska eller har det blitt nåt galet?
Irriterande är det hur som helst... >:(
Last edited by LAMF on Wed Feb 22, 2012 7:42 pm, edited 1 time in total.

LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Re: Flytta en kategori till ny överliggande funkar inte

Post by LAMF » Wed Feb 22, 2012 7:41 pm

Efter lite forskning.... som vanligt... :-[
Så hittade jag det. Om någon annan skulle vara lika ovetande som jag så ligger de slängda lite halvdolda men man hittar dom om man sorterar och väljer att visa borttagna då listas dessa sen är det bara att ta bort dom genom att bocka för dom och tömma papperskorgen. :D

Locked

Return to “Användning och administration”