Omdirigering: Länkar - nya förfallna länkar fylls på kont.

Locked
Runner64
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Omdirigering: Länkar - nya förfallna länkar fylls på kont.

Post by Runner64 » Wed Apr 04, 2012 10:58 am

Upptäckte att det fanns över 33000 st förfallna länkar i komponenten Omdirigering: Länkar. För att ta bort dessa var jag tvungen att göra det i databasen. Det gick inte markera alla och ta bort dem i admin-delen. Systemet sa ifrån. Max 100 st åt gången fungerar, men det kan man ju inte hålla på med. Det vore bra om det fanns möjligheten att tömma alla förfallna länkar med en klick.

Nu mitt problem. Idag gick jag in igen och kollade och det var massor med länkar, över 300 på ett dygn. Senaste timmen har det kommit in 15 förfallna länkar.

Hur får jag stopp på detta?

Plugins: System - RedireOmdirigeringct (fel i svenska språkfilen) är aktiverad.

Orsaken kanske beror på att jag har den gamla hemsidan i Joomla 1.5 kvar, men avstängd, eller är det så att Google m.fl. har kvar alla gamla länkar till förra hemsidan och besökarna klickar på en gammal länk, vilken hamnar i komponenten Omdirigrering.

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Re: Omdirigering: Länkar - nya förfallna länkar fylls på kon

Post by EE Photo » Wed Apr 04, 2012 11:31 am

Varje gång någon eller något får upp en 404 sida när dom går in på din sajt så registrerar omdirigeringskomponenten det.

Jag tror du inte kan stänga av den på något sätt, du kan få den att sluta omdirigera länkar genom att stänga av pluginet. Men den kommer fortfarande indexera 404 sidor.

Är det ett problem för dig att den fortsätter att indexera?
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

Runner64
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Post by Runner64 » Wed Apr 04, 2012 12:12 pm

EE Photo: Tack för svaret!
Det är väl inget problem mer än att databasen ökar rejält i storlek.
Att lägga in omdirigeringslänkar på alla sidorna från förra hemsidan tar ett bra tag och så småningom har väl Google m.fl. uppdaterat, så att de inte tar med sidor som upphört.
Det enda positiva är väl att många besöker länkarna.
Jag ska kolla upp om det är vissa sidor som är mer besökta än andra och ev. lägga in omdirigeringslänkar där.

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by EE Photo » Wed Apr 04, 2012 1:10 pm

Det kan vara smart att göra!
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

Locked

Return to “Användning och administration”