Flytta inlägg i gästbok j1.5 till ny databas i j2.5

Moderators: chrille, Zello, chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
Locked
LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Flytta inlägg i gästbok j1.5 till ny databas i j2.5

Post by LAMF » Fri May 11, 2012 8:27 pm

Jag har migrerat en joomla site 1.5 till joomla 2.5 och lyckats få till allt utom alla gamla inlägg i den gamla gästboken över till den nya. Easybook Reloaded heter komponenten och enligt dom ska man exportera tabellen för gästboken i databasen, den heter jos_easybook (där ligger alla inlägg). Den nya tabellen heter j25_easybook och när jagh exporterar den gamla för att sedan importera den till den nya så fungerar det inte. Den gamla läggs in vid sidan om.
Är det någon som kan hjälpa mig med detta så vore jag otroligt tacksam.

RadioMG
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Flytta inlägg i gästbok j1.5 till ny databas i j2.5

Post by RadioMG » Sat May 12, 2012 2:59 pm

Exportera filen från PHPmyadmin till din dator, öppna den och kopiera _jos. Välj sedan i notpad "Ersätt" och klistra in _jos överst, sedan skriver du i ruta 2 _j25. Tryck sedan "ersätt alla".. Ladda upp filen med phpmyadmin (importera), done!

p.s Nu får du snart bjuda på Gagnef fiske layouten så jag kan starta en fiske sida för skåne (Kävlinge/Löddeå) ;) ...
MusikMixen, en webbradio och mötesplats i ett. - Smalis, för dig som är smal och vill gå upp i vikt. - Dumpade.se - Sidan för dig som blivit dumpad och vill skriva av dig eller skapa kontakter med andra i samma sits.

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace

Post by EE Photo » Sat May 12, 2012 3:05 pm

Kolla in den sista guiden i den här tråden:

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=691&t=693248
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by LAMF » Mon May 14, 2012 10:31 am

RadioMG wrote:Exportera filen från PHPmyadmin till din dator, öppna den och kopiera _jos. Välj sedan i notpad "Ersätt" och klistra in _jos överst, sedan skriver du i ruta 2 _j25. Tryck sedan "ersätt alla".. Ladda upp filen med phpmyadmin (importera), done!

Vad menar du med att välja ersätt i notepad och sen i ruta 2 _j25? Är du fortfarande i notepad här eller är du tillbaka i phpMyadmin?
Jag löste det på ett lite krångligt sätt annars.
Exporterade gamla tabellen från PhpMyadmin.
Sen gjorde jag ett manuellt inlägg i nya gästboken och exporterade även den tabellen därefter öppnade jag bägge sql dumpfilerna i dreamweavers texteditor och kopierade över alla inlägg från gamla tabellen till den nya. Därefter kopierade jag hela textinnehållet i filen och sen tillbaka i PhpMyadmin så klickade jag på SQL fliken för den tabellen j25_easybook sen klickade jag KÖR (Run) och så blev det lite tuggande sen lite felmeddelande sen var inläggen där och gästboken funkade :D

p.s Nu får du snart bjuda på Gagnef fiske layouten så jag kan starta en fiske sida för skåne (Kävlinge/Löddeå) ;) ...
He he du får ta gamla layouten i så fall, skulle ha varit kul å åka ner dit å testa gäddmete och lite annat mete, det verkar grymt bra där. ;)
Skitfiske!

LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru

Post by LAMF » Mon May 14, 2012 10:32 am

EE Photo wrote:Kolla in den sista guiden i den här tråden:

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=691&t=693248
Jag har följt guiden i stort sett genom Joomlashack och stötte egentligen aldrig på några problemmer än just detta med gästboken :)

Riktigt bra guide du satt ihop hur som helst!

Locked

Return to “Användning och administration”