Varför blir sidor blanka?

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
bassman
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Varför blir sidor blanka?

Post by bassman » Mon Oct 15, 2012 11:57 am

Min egen sida byggde jag om, puh.
One.com felsökte men fann inget fel. Nu har samma sak inträffat med en annan sida jag byggt i 2.5.
Ingen har gjort något åt den eftersom inga artiklar eller prodkter har lagts till ännu. Helt plötsligt finns inte sidan.
Jag loggar in i backend och kommer åt den men det går inte förhandsgranska.
Skulle det saknas någon fil skulle sannolikt ett felmeddelande visas men nej faviconen syns och det ser ut som ett språkfel men det måste finnas andra orsaker.

Jag har förstått orsaken och detta kan vara viktigt att berätta för övriga som använder Joomla senare versioner.
Genom att det numera kommer ständiga uppdateringar och det är enkelt att uppdatera tänker man inte på att componenter, plugins och mallar också behöver uppdateras. I synnerhet gäller det mallar.
Eftersom jag använder samma mall till flera installationer förstod jag att det kunde bero på detta.
Bättre ångra det man gjort än att ångra man inget gjort!

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Varför blir sidor blanka?

Post by Zello » Mon Oct 15, 2012 4:57 pm

Det är egentligen inte blanka. Det är felmeddelande från servern som inte visas pga att den visningen är avstängd. Prova att ändra i globala inställningarna att visa "fler fel" så kanske de kommer fram.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

bassman
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by bassman » Mon Oct 15, 2012 5:07 pm

Hej Zello!
Ja jag förstår att de inte är blanka eftersom inget felmeddelande kommer upp samt syns även faviconen.
Det berodde på att jag inte uppdaterade mallen samtidigt. Men varför syntes sidan genast efter och blev osynlig senare? Berodde det på cashe-minnets innehåll? Jag var efter uppdateringen bortrest och kunde inte kolla sidan på flera dagar (det skall man väl inte behöva göra varje dag heller), och såg det som inte syntes(?) när jag kom tillbaka.

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Post by Zello » Mon Oct 15, 2012 5:26 pm

Det ka ha varit cachen som gjorde att du "så det du såg" Har du provat att ändra i global config. Det är felrapporteringen som du ändrar till Maximalt. Inte Utveckling. Det blir för mycket info.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

bassman
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer

Post by bassman » Mon Oct 15, 2012 5:49 pm

Detta var en inställning jag inte utnyttjat tidigare, nu är den inställd på Maximalt.

Locked

Return to “Användning och administration”