Hur använder jag "Läs mer..."

Locked
User avatar
Vickan
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 59
Joined: Wed Sep 28, 2011 6:48 pm
Contact:

Hur använder jag "Läs mer..."

Post by Vickan » Wed Oct 30, 2013 11:09 am

Hej!
Jag har inte använt mig så mycket av läs mer tidigare. Endast testat lite i någon artikel..
Men nu skulle jag verkligen behöva det till en blogg.
Finns det någonstans jag kan ställa in så att alla bloggrutor blir samma höjd och där bryter det av med "läs mer..." automatiskt, så att man slipper göra det manuellt på varje artikel... undrar??

Det finns ju oändliga möjligheter beroende på vad, gäller att hålla på och testa, men det närmaste jag kommit fram till är att använda Katergori-Blogglayout som menyobjekt och där kan man typ ställa in ingresser och antal kolumner m m ..

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Hur använder jag "Läs mer..."

Post by sgagner » Mon Nov 18, 2013 2:20 pm

Hej,

Om du använder en Bloggkomponent såsom RSblog, Easyblog eler liknande, så finns det inställningar som begränsar hur många ord eller tecken som skall visas i blogglayouten innan "Läs mer.." visas.
I Joomla Core så kan man bara ställa in detta genom att manuellt lägga in en Läsmer-brytning i editorn. Detta ger andra fördelar då du kan välja om du vill visa det som finns före brytningen eller inte. Du kan också detaljstyra exakt var brytningen skall ske, mm.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

User avatar
Vickan
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 59
Joined: Wed Sep 28, 2011 6:48 pm
Contact:

Re: Hur använder jag "Läs mer..."

Post by Vickan » Mon Nov 18, 2013 9:30 pm

Tack för ditt svar Stefan!!
Det låter jättebra! Ja, jag tror jag kommer behöva nåt sånt.
Jag har insett att det även skulle vara bra att detaljstyra lite mer saker åt frontend-användaren, tex hur bilder hamnar, bildtexter mm.


Locked

Return to “Användning och administration”