installation windows server

Locked
User avatar
ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 451
Joined: Fri Jun 24, 2011 8:31 am
Contact:

installation windows server

Post by ArjanR » Wed Feb 27, 2013 6:45 pm

Anyone?

Försöker installera om en sida på en windows server. Jag var tvungen att installera om för jag kunde inte installera några tillägg längre. Nu efter många om och men finns sidan igen men det går bara att se den om jag skriver /index.php bakom domännamnet. Skriver jag bara domännamnet (www.mindomän.se) blir det en Server error. 500 - Internal server error men skriver jag www.mindomän.se/index.php då funkar det. Hur rättar jag till det?

User avatar
trx182
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 82
Joined: Sun Jan 03, 2010 9:14 pm
Location: Smålands huvudstad
Contact:

Re: installation windows server

Post by trx182 » Wed Mar 20, 2013 6:43 pm

Du kan börja med att ta reda på varför du får ett fel, kolla den nybumpade tråden jag gjorde:

http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=693&t=768067

Annars kan du göra detta

User avatar
ArjanR
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 451
Joined: Fri Jun 24, 2011 8:31 am
Contact:

Re: installation windows server

Post by ArjanR » Wed Mar 20, 2013 7:06 pm

Tack för svaret. Jag kommer inte i närheten av en windows server igen tror jag. När jag installerade en backup som en subdomän på min webbhotel var det ingen problem men samma backup gick inte att få igång på den här windows server. Även en ny fräsch joomla installation genom plesk panel misslyckades. Till slut flyttade vi joomlainstallationen till en 'vanlig' server men lät domännamnet vara kvar på den gamla server. Även då när jag hade installerat klart det så fungerade det till en början men då plötsligt fick jag en default plesk panel sida från windows servern. Då gjorde ägaren till windows servern något och till slut blev det normalt men jag litar inte på windows måste jag erkänna....

/Arjan


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”