Strul att få uppgraderat från 2.5.21 -> 2.5.22

Locked
User avatar
LAMF
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 761
Joined: Fri Jul 03, 2009 9:51 am

Strul att få uppgraderat från 2.5.21 -> 2.5.22

Post by LAMF » Mon Jun 16, 2014 10:18 am

Hej,
Jag har ett helt gäng Joomla 2.5.22 siter som precis uppdaterats från 2.5.21 men på en site som ligger på samma webbhotell som de andra så vägrar det bli uppdaterat till 2.5.22.
Jag har kört vanliga vägen men det står fortfarande 2.5.21. Jag gick då in i filhanteraren på webbhotellet (Snowpeakhosting) och laddade upp rar paketet till tmp mappen och packade upp det där. Sen installerade jag via den mappen i backend. Då Blev det båt halvfel, det brukar jag strunta i eftersom det alltid har visat sig att det blir rätt så snart jag uppdaterat webbläsaren eller navigerar till annan sida i backend.
Så ej denna gång, det står visserligen att jag har 2.5.22 version men nu vill Joomla versionsuppdateraren att jag uppdaterar från 2.5.22 till 2.5.21... wow helt crazy...
Har försökt logga ur och in och rensat cacheminnet i browsern och startat om browsern men inget funkar.
Har ni något fiffigt sätt att göra så Joomla uppdateraren förstår att att det är version 2.5.22 och att den inte behöver uppdateras?

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: Strul att få uppgraderat från 2.5.21 -> 2.5.22

Post by EE Photo » Fri Aug 15, 2014 9:27 pm

Har du testat att ladda ner senaste versionen av Joomla och ladda upp den och då skriva över alla Joomla filer på servern? Då är du säker på att alla Joomla filer är de senaste.
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/


Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”