Kunena forum i nytt/blankt fönster?

Moderators: Zello, chrille

Forum rules
Forumregler
Locked
MattiasJ
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling

Kunena forum i nytt/blankt fönster?

Post by MattiasJ » Fri Feb 15, 2013 1:43 pm

Jag behöver ett forum till min sajt och gillade idén med en helt integrerad modul så jag fastnade för Kunena. Kanske inte helt klockren, men verkar göra ungefär vad jag har tänkt mig.

Nu till frågan: Hur öppnar jag och får Kunena att fungera i ett helt nytt/blankt fönster?

Jag har gjort en menypost, satt "öppna i nytt fönster" och tilldelat (eller rättare sagt tagit bort) alla moduler utom header/logo för att få ett blankt utgångsläge. Kunena öppnar snyggt som det ska med översikt över alla forumkategorierna, precis som jag vill ha det. Men så fort jag klickar på en forumkategori (eller vilken Kunena-länk som heslt) så formateras sidan om till den "vanliga", med alla moduler tilldelade. Och därmed inte så "forumsnyggt" som jag vill ha det.

Några tips?

Eller är jag kanske nojig och feg med att köra phpBB och försöka "bridga" ihop det?

/Mattias

Zello
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso

Re: Kunena forum i nytt/blankt fönster?

Post by Zello » Fri Feb 15, 2013 5:42 pm

Installera NoNumbers Advanced Module Manager så får du lättare att få modulerna att lyda. Det som händer är att du tappar menyID'en som styr modulvisning. Men AMM får du helt andra sätt att kontrollera modulvisningen.
Olle Zettergren
Freelance Senior Joomla developer
Moderator Swedish forum

Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”