jQuery problem

Locked
bananskal
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 42
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:35 pm

jQuery problem

Post by bananskal » Wed Oct 23, 2013 5:11 pm

Hej igen alla kunniga!
Har ett litet problem som jag inte riktigt får ordning på.
Jag använder mig av en template som heter dd_sosassy_19, i denna så finns det en "slideshow" som visar några bilder (5 bilder i 2 sekund/bild)
Nu har jag även installerat Eventgallery för den verkade riktigt cool. Nu var problemet det att Eventgallery av någon anledning ville inte visa thombnails, speciellt inte i det utförandet som jag ville ha.
Efter detta så har jag laddat ner och installerat JB Library, en plugin som har med jQuery att göra, och nu är ju problemet det att jag kan nu välja att antigen visa bilderna i Evevntgallery, ELLER slideshown som finns i templaten, men jag kan inte komma i underfund med hur jag ska kunna visa båda....
Någon som skulle kunna hjälpa till lite här... har provat med allt! :P
Har även provat att installera jQuery Easy som ska kunna migrera jQuery och ersätta/köra med en nyare version, men inte ens det lyckas jag med... så, nu står jag här helt utan någon aning om hur jag ska gå vidare..... :(

Hemsidan: www.phbetong.se och länken som inte funkar är (dvs med bilderna är) http://www.phbetong.se/j15/index.php/events-simple-list (just för tillfället så funkar såklart bilderna, men inte slideshowen)

bananskal
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 42
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:35 pm

Re: jQuery problem

Post by bananskal » Fri Oct 25, 2013 5:21 pm

Ok, ingen som kunde svaret då...
En annan fråga som kanske ni kan svara på?
Jag har försökt att leka lite i template index filen med att flytta runt texten: <script>jQuery.noConflict();</script> som är nästan i slutet av </head> men att flytta runt denna text till olika platser, både i början och mitten så resulterade bara med att den slideshowen som är på hemsidan som ingår i templaten, antigen så förvann den, eller så laddade den hela tiden, eller att endast 1 bild visades.... men däremot bilderna som i bildgalleriet Eventgallery, de dök aldrig upp, de syns alltså inte som det är tänkt. Någon som kan ge lite förslag här, skulle vara väldigt tacksam!!

bananskal
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 42
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:35 pm

Re: jQuery problem

Post by bananskal » Fri Oct 25, 2013 5:31 pm

En sak till... nu har jag testat en annan sak...
Och det är plugin JB Library. I inställningarna kan man välja att:

Use Script Loader: Yes
Move Scripts to Bottom: Yes

Load jQuery: Yes
jQuery Source: Local
jQuery Version: Version 183 min
jQuery No-Conflict: Enabled
Remove other jQuery: Yes
Remove other jQuery: ([\/a-zA-Z0-9_:\.-]*)jquery([0-9\.-]|min|pack)*?.js

Och när jag har dessa inställningar DÅ fungerar eventgallery som den ska, men då fungerar INTE slideshowen i templaten...
Jag blir galen! :D

Väljer jag däremot
Remove other jQuery: No
Då funkar templaten igen, men då slutar eventgallery att fungera! :((

bananskal
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 42
Joined: Wed Dec 12, 2007 6:35 pm

Re: jQuery problem

Post by bananskal » Fri Oct 25, 2013 5:35 pm

Om ingen kan ge mig förslag om detta, kanske någon kan ge mig förslag på hur det egentligen fungerar. Var är det denna Plugin är inne och ändrar någonstans? I vilken ordning index filerna läses in osv... kanske då man kan klura ut var allt ska läggas så att både slideshowen och bildgalleriet ska fungera... :)


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”