HJÄLP! Komonent för Migrering?

Locked
magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

HJÄLP! Komonent för Migrering?

Post by magnusd » Tue Feb 17, 2015 10:41 am

Skulle ladda ner Jupgrade men verkar inte finnas fri längre. Jupgrade pro finns.
Även kollat på SP Upgrade Migrate Me, men alla dessa är "commercial"

Känns lite sådär att betala en femhundring för en enstaka migrering.

Ska från 1.5 till 2.5 och har jupgrade 2.5.0 sen tidigare men får bara det klassiska felet "Migrating undefined"

Så hur sjutton gör jag om smålänningen i mig inte vill betala! :-)
Finns det ingen vettig fri component för migrering till 2.5?

Hälsningar
Magnus

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

Re: HJÄLP! Komonent för Migrering?

Post by magnusd » Tue Feb 17, 2015 2:43 pm

Svarar mig själv. :-) One.com stödjer enl deras support inte Jupgrade. Detta trots att jag använt det tidigare, men får det nu inte att fungera.

"Tested and doesnt work. It requires support for set_time_limit function i php. We do not support it."

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

Re: HJÄLP! Komonent för Migrering?

Post by magnusd » Tue Feb 17, 2015 10:29 pm

Laddade upp siten på Binero. Gick inte heller. Har 2 äldre versioner av Jupgrade som jag använt tidgare och det har förutom visa buggar ändå fungerat.

"Migrating undefined"

Något fel måste jag ju göra. Laddade hem version 2.5.4 av Joomla och laddade upp under /jupgrade
Avvaktiverade nedladdning och dekomprimering. Satt rätt prefix på gamla databasen. Fungerar inte.
Testat 2.5.0 och 2.5.1

Vad sjutton gör jag för fel?

EE Photo
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1858
Joined: Mon Dec 14, 2009 4:17 pm

Re: HJÄLP! Komonent för Migrering?

Post by EE Photo » Tue Feb 24, 2015 7:49 pm

Jag stötte på samma problem när jag skulle migrera med JUpgrade. Dock var det så länge sen så kommer inte direkt ihåg något från det men har skrivit lite om det i min guide som kanske hjälper: http://1drv.ms/1rCgRoy
Besök gärna min webbplats: http://www.fotoforalla.se/

magnusd
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 443
Joined: Sat Dec 08, 2007 4:36 pm

Re: HJÄLP! Komonent för Migrering?

Post by magnusd » Tue Feb 24, 2015 9:02 pm

Lade mycket tid på att söka lösning på felmeddelandet I Jupgrade. Fanns många teorier, men felmeddelande säjer egentligen ingenting mer än att nått gått fel.
Jag valde SP Upgrade och det fungerade fint.
I efterhand tror jag mig hittat felet dock! Körde många olika siter i samma databas med olika prefix. När jag gjorde backup med Akeeba missade jag att utesluta alla "icke core-tabeller" och fick med rubbet! Tror det var detta som gjorde att Jupgrade flippade ur!


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”