Featured articles

Spørsmål om administrasjon og installering

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
redaktoren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 9:32 am

Featured articles

Post by redaktoren » Fri Aug 12, 2016 7:17 am

Jeg er usikker på om det skjedde etter en av de siste oppdateringene. Men av en eller annen grunn så havner "featured articles" sist i køen, og jeg må fysisk flytte de opp til toppen etter å ha sortert "featured articles" til "order ascending" (som også pleide å være normal instilling). Hvorfor blir det sånn og hvordan kan jeg løse det?

Normalt har jo de artikler man lagt in og haket av som "featured article" havnet øverst automatisk.

redaktoren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 9:32 am

Re: Featured articles

Post by redaktoren » Thu Aug 25, 2016 3:36 pm

Ingen som vet noe?

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Featured articles

Post by rued » Thu Sep 08, 2016 7:25 am

Kanskje ingen som skjønner hvilken kø du snakker om ...

Prøv og les over hva du skriver og fyll på med mer opplysninger, heller enn å drive med ren trådbumping.
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Featured articles

Post by sone12 » Thu Sep 08, 2016 7:36 am

Hva slags menypunkt er det du har disse artiklene på. Er det ""featured articles" eller blogutforming for kategori hvor du på parameterne har "kanskje" valgt å sortere etter "featured articles"?
Kristian P. Granrud

redaktoren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 9:32 am

Re: Featured articles

Post by redaktoren » Thu Sep 08, 2016 8:09 am

Når man skrev en ny artikkel og valgte "featured article" så havnet disse på første plass på forsiden på nettstedet. Etter seneste store joomla-oppdatering havner disse nederst i "køen" på "featured articles", dvs på plass 600 istedenfor 1. For å få disse opp må man fysisk velge "order descending", trykke på "show all" og så ta seg nederst og fysisk flytte opp disse, sånn at de havner øverst i listen og på første plass i frontend. Nå ser det ut til at dette er en programmeringsfeil (etter hva jeg skjønt på de engelske sidene), men jeg håpet det var noen luring som funnet en måte å "override the system" inntil det blir fikset.

User avatar
rued
Joomla! Virtuoso
Joomla! Virtuoso
Posts: 4840
Joined: Fri Sep 16, 2005 10:23 pm
Location: Finland / Norway
Contact:

Re: Featured articles

Post by rued » Thu Sep 08, 2016 8:31 am

Endringen som gir denne negative effekten er reversert, og vil være en del av 3.6.3-utgivelsen som nærmer seg nå.

Vil du kaste deg ut på tynn is kan du manuelt legge det inn nå (sikkerhetskopi først), se under 'Files changed': https://github.com/joomla/joomla-cms/pull/11581
Rune Rasmussen - https://syntaxerror.no/
Norske nettløsninger og integrasjoner, brukerstøtte og vedlikehold m.m. for betalende kunder.

Norske oversettelser -> viewtopic.php?f=210&t=1006497

redaktoren
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 48
Joined: Tue Nov 04, 2008 9:32 am

Re: Featured articles

Post by redaktoren » Thu Sep 08, 2016 10:51 am

Får håpe 3.6.3 dukker opp snart...å dra de manuelt opp på rett plass fungerer med hjelp av "HOME" tasten relativt greit...


Locked

Return to “Administrasjon/installasjon”