Problemer med 3.2.2 - LØST

Spørsmål om migrering og oppdatering fra eldre versjoner

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
ingeva
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 77
Joined: Mon Jul 27, 2009 9:56 am

Problemer med 3.2.2 - LØST

Post by ingeva » Sun Feb 16, 2014 9:12 am

Istedenfor å oppgradere et gammelt nettsted fra Joomla! 1.5.26, besluttet jeg å gå rett på 3.2.1, som da var siste versjon.
Etter at jeg hadde oppgradert alle artiklene fra den gamle siden, som var skrevet i et antikvarisk HTML (fra Windows:Word etc.) og var fulle av feil, kom oppgraderingen 3.2.2, som jeg la inn.
Jeg mistet da adgang til å redigere templaten som jeg hadde lagt inn, JA_Purity. Jeg fikk heller ikke slettet den i håp om at det skulle la seg gjøre å installere på ny.
Jeg besluttet å installere 3.2.2 fra scratch, men da jeg gjenopprettet databasen lå det henvisninger til JA_Purity, som det nå ikke fantes filer til. Jeg prøvde å redigere i databasen, men med mange kryssreferanser skar det seg.
Jeg prøvde på ny med en "frisk" database, men fikk ikke installert norsk språk - eller noe språk for den del.
Min konklusjon er at 3.2.2 ikke er helt god, men så ser jeg at det har kommet norsk språkpakke til den. Nå kjører jeg altså 3.2.1, for jeg tar ikke bryet med å oppgradere til 3.2.2 før jeg vet at den er OK. Kan jeg da installere norsk pakke for 3.2.2?

Et annet spørsmål er om jeg egentlig KAN oppgradere, for Joomla! rapporterer at jeg allerede kjører siste versjon, som er 3.2.1.
Forstå det den som kan.
Muligheten er selvfølgelig å installere 3.2.2 igjen, men hvordan får jeg da installert norsk språk?
Er det egentlig for tidlig å satse på versjon 3?
Kommer det evt. en 3.2.3 snart?

EDIT:
Jeg opprettet en ny katalog med 3.2.2 og installerte i en ny database. Installasjon av norsk språk fra installasjonsprogrammet gikk ikke, for da ble det stående og surre i flere minutter uten at noe skjedde. Jeg avbrøt, gikk inn som administrator og installerte norsk språk, denne gangen uten problemer.
Så skiftet jeg til den forrige databasen, og systemet kom opp igjen - tilsynelatende prikkfritt uten feil.
Min løsning var altså å installere 3.2.2 fra scratch, og så skifte til den gamle databasen. Sletting av databasen først, og gjenoppretting fra backup bør gjøre samme nytten.

Locked

Return to “Migrering/Oppdatering”