Hvordan inkludere annonser fra finn.no på hjemmesiden?

Spørsmål relatert til tredjepartsutvidelser som komponenter, moduler etc.

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
Rikhardt
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Wed May 28, 2014 8:43 am

Hvordan inkludere annonser fra finn.no på hjemmesiden?

Post by Rikhardt » Wed May 28, 2014 10:48 am

Jeg er helt ny på dette med joomla og lage sider. Skal lage en side hvor en bedrifts finn annonser skal inkluderes på siden som en "kopi" av bedriftens finn butikk som oppdateres automatisk ettersom det blir lagt inn noe nytt på finn.no. Her sett flere nettsider som har denne løsningen, men vet ikke hvordan jeg får det til. Finnes det en modul / plugin som gjør denne jobben enkel?
Jeg er ikke inn i dette med å skrive koder så enkle løsninger uten koding setter jeg stor pris på :-)

User avatar
sone12
Joomla! Champion
Joomla! Champion
Posts: 5446
Joined: Wed Oct 11, 2006 1:12 pm
Location: Kristiansand, Norway
Contact:

Re: Hvordan inkludere annonser fra finn.no på hjemmesiden?

Post by sone12 » Mon Jun 02, 2014 7:02 pm

Hei, og velkommen til forumet.

Jeg kjenner ikke til om det eksisterer noen Joomla! utvidelser som snakker med finn.no. Men om du vil få dette utviklet, så er dette et sted å begynne: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/arti ... 064417-API
Kristian P. Granrud

LordRo
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Mon Oct 09, 2017 10:01 pm

Re: Hvordan inkludere annonser fra finn.no på hjemmesiden?

Post by LordRo » Sun Mar 25, 2018 5:51 pm

Hei!

Hvis du lager et nytt menypunkt, velger "Integrert ramme" så legger du inn linken til siden du vil ha.

Hvis du lager en avtale med Finn.no, så får du en link til dine annonser, men uten reklamen som er rundt osv.

Mvh Roger

sign_kjo
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sun Oct 14, 2018 2:18 am

Re: Hvordan inkludere annonser fra finn.no på hjemmesiden?

Post by sign_kjo » Sun Oct 14, 2018 2:38 am

Joomla er ikke superkomplisert, men å fetche data fra en feed krever litt ekstra kunnskap utover det vanlige. Du vil uansett måtte ta kontakt med Finn.no og be om API tilgang til siden deres: https://www.finn.no/api/

Legg også gjerne ved noen eksempler på hvilke andre sider som gjør dette, slik at vi kan ta en titt på det :)


Locked

Return to “Komponenter/moduler/programutvidelser”