Multilanguage fungerer ikke...

Generelle spørsmål relatert til Joomla! 3.x, som ikke passer i andre forum ovenfor

Moderators: sone12, Per Yngve Berg

Locked
User avatar
DaBouncer
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 55
Joined: Tue May 08, 2007 1:49 pm

Multilanguage fungerer ikke...

Post by DaBouncer » Sun Aug 02, 2015 10:44 am

Hei,

Oppdaterte fra 2.5 for en tid tilbake og gjorde nylig et forsøk på å få sidene flerspråklig (Norsk og Engelsk); begge språkene har vært installert så lenge jeg kan huske men alt av innhold er satt til Languages: All.

Jeg fulgte tutorialen til Jen Kramers på Lynda . com "Joomla! 3 Essential Training" til minste detalj (mener jeg) bortsett fra at jeg i min versjon (3.4.1) har jeg ikke mulighet å velge språk (ref. video 6 under Multilanguage) for menu. Fullførte etter oppskiften, men fikk det ikke til å fungere (flere ting som ikke virket; bl.a kom ikke norsk flagg opp i språkvelgeren og fikk stort sett 404 på alt av sider) så måtte reversere endringene. Ser at det er avvikende språkkoder i oppsettet mitt (ligger skjermdumper i denne posten på det Engelske forumet), tror at dette kan være en medvirkende årsak til feilen. Noen som har en idé om hva som er feil og et tips til hvordan jeg kan få dette opp å kjøre?

Mvh,

DaBouncer

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30813
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Multilanguage fungerer ikke...

Post by Per Yngve Berg » Sun Aug 02, 2015 3:10 pm

Har du publisert modulen "Multi-Language Status Module" for å se om alt er satt opp korrekt?

"nb-NO" er korrekt kode.

User avatar
DaBouncer
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 55
Joined: Tue May 08, 2007 1:49 pm

Re: Multilanguage fungerer ikke...

Post by DaBouncer » Sun Aug 02, 2015 4:02 pm

Ja jeg hadde publisert den, ligger øverst i skjermdumpen og gir en feilmelding som kanskje forklarer feilen bedre. Det ser ut til å være riktig språk kun i Language Site, men hvordan kan dette ha oppstått og hvordan kan jeg rette det opp? Kan jeg f.eks bare "trashe" no-NB i Content Languages og reinstallere med nb-NO uten at det får konsekvenser?

Mvh,

DaBouncer

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30813
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Multilanguage fungerer ikke...

Post by Per Yngve Berg » Sun Aug 02, 2015 4:07 pm

Det skal gå å åpne språket og rette koden. ellers må du gå igjennom alle artikler, menypunkter og moduler å velge språk på nytt.

User avatar
DaBouncer
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 55
Joined: Tue May 08, 2007 1:49 pm

Re: Multilanguage fungerer ikke...

Post by DaBouncer » Sun Aug 02, 2015 4:42 pm

Fint hvis du kunne beskrevet litt mer omkring hvordan man gjør for å åpne språket og rette koden?
Som nevnt innledningsvis er alt av innhold satt til Languages: All så dette må vel gjøres uansett?

Mvh,

DaBouncer

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30813
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Multilanguage fungerer ikke...

Post by Per Yngve Berg » Sun Aug 02, 2015 6:01 pm

Utvidelser->Språk->Norsk

Endre Språkkode, Lagre og Lukk

User avatar
DaBouncer
Joomla! Intern
Joomla! Intern
Posts: 55
Joined: Tue May 08, 2007 1:49 pm

Re: Multilanguage fungerer ikke...

Post by DaBouncer » Sun Aug 02, 2015 6:51 pm

Utvidelser > Språk > Brukersiden : her var det allerede nb-NO
Utvidelser > Språk > Innhold : endret fra no-NB til nb-NO

Gjorde også et søk i databasen og endret en kategori og en artikkel (ingen av dem var publisert). Tenker at jeg kanskje nå kan gjøre et nytt forsøk.

Takk så langt ('',)


Locked

Return to “Generelt”