Eget medlemsregister

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 3.0

Moderators: chrille, Zello

Forum rules
Forumregler
Poj
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Eget medlemsregister

Postby Poj » Mon Nov 30, 2015 7:50 pm

Driver en förenings hemsida där vi har ett medlemsregister mm i en Mysqli databas. Har lagt över sidan till Joomla platformen.
Alla medlemar har registrerat sig på sidan men jag vill att dom som loggar in ska kunna uppdatera telefon nummer mm i vårt register, Registret används vid laguttagningar till matcher.
Jag har lagt till en kolumn i databastabellen för id numret som joomla skapar i sitt medlemsregister.
Hur plockar jag ut id numret från session och använder det i min sql fråga för att visa medlemens uppgifter?
session ser ut så här:

Code: Select all

Array ( [__default] => Array ( [session.counter] => 8
[session.timer.start] => 1448567699
[session.timer.last] => 1448567891
[session.timer.now] => 1448567895
[session.client.browser] => Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/46.0.2490.86 Safari/537.36
[registry] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [users] => stdClass Object ( [login] => stdClass Object ( [form] => stdClass Object ( [data] => Array ( ) [return] => index.php?option=com_users&view=profile ) ) ) ) [separator] => . )
[user] => JUser Object (
[isRoot:protected] => 1
[id] => 880

min medlemstabell ser ut så här: medlems_id, namn, adress, telefon, mejl, joomla_id.

Return to “Allmänna frågor”