Klickbara bilder

Diskutera allmänna frågor rörande Joomla! 3.x
Locked
Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Klickbara bilder

Post by Nippegubbe » Sun Apr 24, 2016 7:09 pm

Hej alla, Jag har efter en lång frånvaro från pulandet med hemsidor i Jommla! börjat assistera en vän som gör en sida för en klubb. Senast jag höll på så var det Joomla! 2.5 som gällde, men nu är det helt annat som 3.5 och det har skett en del förändringar. Jag har installerat Ari sexy lightbox som var något jag höll på med på min gamla sida innan jag totalhavererade den, men jag tycker Ari är bra. Men jag har ett problem med att när jag klickar på en bild i en artikel så öppnas Ari som den ska, men sen kommer något annat och lägger sig över hela sidan och visar samma bild så jag måste kryssa ned den för att få fram fönstret med lightbox. Det mest lustiga är att bilder som jag lagt in i kategorier blir det inte så på utan där är det bara lightbox som visas precis som jag vill. Jag vet nu inte om Joomla! numera har något eget inbyggt bildvisar plugin eller om den som skapat sidan för länge sedan har lagt in någon plugin när klubbsidan skapades för länge sedan.
Ni kan titta här http://ofk.optand.nu/index.php/skolning på en sida där det fungerar i original, inte det jag mekar med, och det är den bildvisningsfunktionen som jag vill inaktivera, men kan inte hitta.
\\\Thord

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Klickbara bilder

Post by sgagner » Sun Apr 24, 2016 8:10 pm

Hej,

Jag har tittat på sidan och kan inte se något särskilt problem med bildvisningen.
Eller menar du att popup-bilderna skall inaktiveras? Det tycker jag i så fall är bra för de fyller ingen särskild funktion på de bilder jag tittat på.
Har du något slags plugin installerat som skapar en pop-up automatiskt eller har du av misstag gjort detta i JCE?

Om man tittar på källkoden till sidan så laddas en Squeezebox i börja av sidan och det kanske är den som ställer till problem för dig.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

Nippegubbe
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 188
Joined: Sun Jul 31, 2011 10:41 am
Location: Östersund
Contact:

Re: Klickbara bilder

Post by Nippegubbe » Sun Apr 24, 2016 9:25 pm

Den sidan jag länkade till är inte problemet utan jag har fått tillgång till en kopia (subdomän) med en kopia av hemsidan där jag kan meka bäst jag vill utan att riskera den skarpa sidan. På min leksida har jag då lagt in Ari sexy lightbox Lite och det är den som då hamnar under det du kunde se på sidan som länken går till. Jag kan inte minnas att jag har sett någon modul eller plugin som ska heta något med Squeezebox.
\\\Thord

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Klickbara bilder

Post by sgagner » Mon Apr 25, 2016 10:53 am

Hej,

Lite svårt att bedöma vad som kan vara fel om man inte har en länk till sajten med problemet.

Squeezebox, Greybox, eller vad de kan heta, är scariptbibilotek eller metoder att visa ett lager med ett annat innehåll än sidan i övrigt. De laddas på olika sätt av sidmallen, pluginer eller annat som du har installerats på sidan.

När man tittar på sidkällan så ser man den renderade sidan med allt som laddas in för att skapa sidans utseende.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.


Locked

Return to “Allmänna frågor”