Advertisement

Problemet är nu LÖST ! - ang import av databas

Diskutera frågor rörande själva användandet av Joomla! 3.x och administratörsdelen.
Locked
inguarkp
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Problemet är nu LÖST ! - ang import av databas

Post by inguarkp » Wed Jan 09, 2013 8:55 pm

Problemet är nu löst!
Jag följde anvisningar i länken nedan som en IT-kunnig god vän skickade till mig. Med hjälp av den instruktionen kunde jag via ändring i angiven fil editor.php hitta vilken plugin som var fel/saknades. Det visade sig att en "imageshow" i den "gamla" siten som DB hämtas från hade denna imageshow installerad (plugin). När jag installerade/migrerade den DB till den nya testmappen med joomla 3.0 installerad så fanns inte den plugin "imagesshow" som DB försökte hitta. Nu är denna plugin installerad (efter diverse ytterligare justeringar) och DB fungerar nu som den ska.
Här är länken till anvisningarna för problemet >>> http://whatisgon.wordpress.com/2012/05/ ... in-joomla/
Mvh inguarkp

Ursprungligt inlägg : Hej Joomla,
Jag har kopierat en databas från en annan fungerande site redigerat/editerat DB (med Notepad++) och importerat DB till ny testsite. Hemsidan, som jag importerat DB till, fungerar som den ska och artiklarna går att läsa och är helt iordning.
Dock blir det fel när jag går in i admin konsollen för att editera en artikel. Där saknas editorn helt och jag kan läsa följande sträng i artikeleditorn:
Fatal error: Call to undefined method stdClass::onDisplay() in /home/safetyma/public_html/crmwork/libraries/cms/editor/editor.php on line 459
Samma fel finns i sitens samtliga artiklar.
Plugin "Editor - TinyMCE" är ställd på Functionality "Extended".

Siten som DB ursprungligen kommer ifrån fungerar utan anmärkning. Artiklarna kan editeras utan detta problem. Bägge siter är subdomäner (testmappar) i samma server.
Vad kan jag göra?
Hälsningar
Inguar

Advertisement
Advertisement
Locked

Return to “Användning och administration”