Hur behålla ranking (på Google) efter uppdatering 1.5 -> 3.3

Diskutera frågor rörande installation, backup, migrering och säkerhet avseende Joomla! 3.x
Locked
gardesmed
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 121
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:03 am

Hur behålla ranking (på Google) efter uppdatering 1.5 -> 3.3

Post by gardesmed » Mon Nov 24, 2014 5:49 pm

Har äntligen uppdaterat en av mina gamla sajter från 1.5 till 3.3. Använde SP Upgrade och allt har så här långt funkat kanon.

Anledningen till att jag väntat är att jag "ligger bra till" på Google inom ämnet och nu är jag fundersam hur jag ska göra för att inte försämra mina positioner.

Men jag ansträngde mig inte, och ville inte heller, för att behålla de gamla URLerna fullt ut då flera var riktigt dåliga (speciellt de från forumet).

Av de nya URLerna förväntar jag mig att jag ska bli ännu högre rankad på vissa sökord som är relaterade till sajten.

Jag vet att jag ska skicka den nya webbplatskarta till Google, men under tiden blir det en massa 404:or.

Ska jag även passa på att ändra i htaccess-filen så att jag helt skippar www i "www.mindomän.se" och kör allt mot "mindomän.se"?

Finns det något tillägg till Joomla där jag kan läsa in den gamla webbplatskartan och synka mot den nya? Tror att det går att göra manuellt via "Komponenter->Omdirigering", men när det är många?

Kort sagt: alla tips mottages med stor tacksamhet!

Locked

Return to “Installation, backup och säkerhet”