Blog med Zoo?

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 3.x.
Locked
margaretha
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 190
Joined: Wed Aug 11, 2010 6:41 am

Blog med Zoo?

Post by margaretha » Fri Sep 19, 2014 7:00 am

Hej Finns det någon som är duktig på Zoo blog. Jag skulle vilja ha en blog för mina elever och en grupp elever i England.
Jag har laddat ner Zoo och försökt mig på att skapa bloggen men förstår inte hur och var eleverna ska logga in, var de kan skriva ett nytt inlägg mm

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Blog med Zoo?

Post by sgagner » Fri Sep 19, 2014 8:33 am

Hej Margaretha,

ZOO är ett CCK-system som utgör ett parallellt artikelsystem bredvid Joomla Cores artiklar. Finessen med detta är att man kan skapa mycket mer komplicerade artikeltyper som har ett mer rikt innehåll och funktion.
I ZOO samlar man ihop artikelfunktioner i något man kallar appar och apparna innehåller element som sedan bygger upp artiklarna. Extra bra blir ZOO om man lägger till 3:e parts element från Zoolanders som gör stor skillnad i funktionalitet och man kan bygga nästan vad som helst.
Behörigheten styr du i elementen och om du utökar ZOO med Zoolanders så finns det ett särskilt element för behörigheterna.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

margaretha
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 190
Joined: Wed Aug 11, 2010 6:41 am

Re: Blog med Zoo?

Post by margaretha » Mon Sep 22, 2014 6:33 am

Hej Som vanligt tycker jag detta är svårt, jag kan inte alla begrepp bl.a men jag tror jag förstår mitt problem: Jag har bara laddat ner Zoo men jag måste ha en "vanlig" joomla site som grund. ?? Ska kolla Zoolanders :)


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”