Anmälan till tävling

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 3.x.
Locked
ervmad
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Tue Sep 23, 2014 8:04 pm
Location: Kungsbacka, Sverige

Anmälan till tävling

Post by ervmad » Thu Sep 17, 2015 8:45 pm

Hej. Jag söker tips på hur jag bör tänka och vilka tillägg jag bör kolla på...

Vi skall arrangera en tävling där endast inbjudna skall kunna se anmälningssidan.
Där inne skall man kunna välja att tacka nej eller acceptera inbjudan. Vill man vara med, skall man betala anmälningsavgiften och då släppas in på en personlig anmälningssida där ett antal uppgifter skall lämnas.
Man skall kunna logga in på sin anmälan och ändra uppgifter fram till tävlingen...

Jag tänkte lägga upp ett antal joomla konton i den vanliga användarhanteringen och skicka med inbjudan.

Jag har provat Breezing Forms och Content Builder, men får inte till en användarhantering som funkar.
Provade även Membership Pro, utan att lyckas...

Kan någon hjälpa mig vidare??

Mats

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Anmälan till tävling

Post by sgagner » Fri Sep 18, 2015 2:47 pm

Hej,

RSMembership! tycker jag är en enkel bra lösning men som har begränsade betalmöjligheter. Det finns många andra bra alternativ men som har olika egenskaper och beteende.
Många komponenter som hanterar medlemskap styr detta via tillträde till speciella URL:er och som begränsas av komponenten.
Ett alternativ är att man lägger upp nya behörighetsgrupper och tillträdesnivåer i användarhanteringen som styr tillträdet till vad en användare kan se. Det komponenterna tillför är hantering av prenumerationstiden och betalmöjligheterna.
När det gäller själva betalningen så kan den hanteras genom ett enkelt ehandelssystem såsom J2Store som är på svenska och har svenska betalternativ. J2Store kan sedan integreras med medlemssystem av olika slag.
Ja, möjligheterna är många som du ser.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

ervmad
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 9
Joined: Tue Sep 23, 2014 8:04 pm
Location: Kungsbacka, Sverige

Re: Anmälan till tävling

Post by ervmad » Sat Sep 19, 2015 8:33 pm

Ok, tack. Det som jag mest har problem med är hur jag styr rättigheterna så att en användare bara ser "sin" artikel. Kan någon tipsa mig om det?

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Anmälan till tävling

Post by sgagner » Sun Sep 20, 2015 6:31 pm

Detta styr man genom att finjustera behörightesgrupperna.
Det kann kännas lite omvänt men man går i inställningarna på "Artiklar" och till fliken "Behörighet" och väljer den grupp du vill justera.
Det underlättar betydligt om man använder ACL-Manager som kan laddas ned från JED
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”