Digitalt brev

Diskutera tredjepartsutvecklade komponenter, moduler m.m. avsedda för Joomla! 3.x.
Locked
User avatar
Ralphot
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 195
Joined: Sat Feb 10, 2007 3:24 pm
Location: Surte, Sweden
Contact:

Digitalt brev

Post by Ralphot » Tue Feb 26, 2019 11:05 am

Hej!
Jag undrar om någon vet om det finns någon möjlighet att uppnå detta med joomla:

Så här gör du:
1. Skapa ett användarnamn och lösenord. Bekräfta lösenordet och skriv ditt digitala brev. Skicka brevet. Ditt användarnamn är inte synligt för prästen som svarar.
2. För att läsa prästens svar loggar du in med samma användarnamn och lösenord. Det är viktigt att du kommer ihåg användarnamn och lösenord för de går inte att återskapa.
För varje nytt brev du skickar måste du skapa ett nytt användarnamn och lösenord. Det går bra att använda samma om tidigare digitala brev är borttagna eller om tiden för dem har gått ut.
Tänk också på att efter varje brev och brevsvar upphör kontakten. Skickar du ett nytt digitalt brev kan det vara en annan präst, som inte känner till din tidigare brevväxling, som svarar.
3. När du läst svaret kan du ta bort både svaret och det digitala brevet. Om du låter dem ligga kvar finns de tillgängliga för dig i 15 dagar.

Länk: https://www6.teleqone.com/external/ques ... 4415df5640

Detta finns för jourhavande präst i Svenska Kyrkan och jag skulle behöva något liknande i ett annat sammanhang, att en besökare skriver till företaget via hemsidan för att berätta privata ting. Med vänlig hälsning, Ralph
Det finns två sorters människor, de som avslutar vad de började med och ..........

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Digitalt brev

Post by sgagner » Tue Feb 26, 2019 2:23 pm

Hej!
Ja, du kan åstadkomma detta med hjälp av Joomla i kombination med den nya GDPR-sviten som har aktivitetsloggning och radering eller anonymisering av aktiviteter.
Jag ser dock en del svårigheter i att försöka göra detta helt automatiserat.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

User avatar
Ralphot
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 195
Joined: Sat Feb 10, 2007 3:24 pm
Location: Surte, Sweden
Contact:

Re: Digitalt brev

Post by Ralphot » Tue Feb 26, 2019 7:56 pm

Nja, det ska gå till så här. En besökare kommer till hemsidan som handlar om personlig samtalsterapi. Hen ska då kunna klicka på en länk eller menyval, kunna skapa sig själv en inloggning, skriva ett privat meddelande som kanske beskriver de problem hen har och kunna få svar eller rekommendation. Men jag förstår nog att det handlar om omfattande programmering att uppnå det. Kan du ge mig en fingervisning var jag kan hitta GDPR-sviten?
Det finns två sorters människor, de som avslutar vad de började med och ..........


Locked

Return to “Komponenter, moduler och plugin”