Ändra bredden på en artikelsida

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 3.x.
Locked
hanskim
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 49
Joined: Sat Oct 05, 2013 2:27 pm

Ändra bredden på en artikelsida

Post by hanskim » Sun Oct 06, 2013 6:31 pm

Jag vill ändra bredden på en artikelsida, vilken fil gör jag det i och var kan jag hitta den. Jag använder mallen Protostar. Joomla 3.0

User avatar
oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1712
Joined: Thu Nov 15, 2007 4:12 pm
Location: Oxie, Sweden
Contact:

Re: Ändra bredden på en artikelsida

Post by oxiepagen » Sat Oct 19, 2013 10:49 am

Hej,
Oftast ska det vara under "Tillägg - Mallar" - och sen din mall. Men finns det inget där så får du gå in och leta i FTPn under mappen templates, alternativ du pratar med de som har utvecklat mallen.
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se

hanskim
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 49
Joined: Sat Oct 05, 2013 2:27 pm

Re: Ändra [red d] på en artikelsida

Post by hanskim » Sat Apr 05, 2014 7:45 am

oxiepagen wrote:Hej,
Oftast ska det vara under "Tillägg - Mallar" - och sen din mall. Men finns det inget där så får du gå in och leta i FTPn under mappen templates, alternativ du pratar med de som har utvecklat mallen.

hanskim
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 49
Joined: Sat Oct 05, 2013 2:27 pm

Re: Ändra bredden på en artikelsida

Post by hanskim » Thu Sep 01, 2016 7:55 pm

oxiepagen wrote:Hej,
Oftast ska det vara under "Tillägg - Mallar" - och sen din mall. Men finns det inget där så får du gå in och leta i FTPn under mappen templates, alternativ du pratar med de som har utvecklat mallen.

User avatar
sgagner
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1302
Joined: Wed Sep 27, 2006 8:40 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Re: Ändra bredden på en artikelsida

Post by sgagner » Fri Sep 02, 2016 1:03 pm

Hej!

För det första så rekommenderar jag varmt att köpa en kommersiell sidmall som har en bra konfigurator. Själv använder jag nästan uteslutande mallar från Yootheme.

Om du trots detta vill fortsätta använda Protostar så måste du ändra i CSS-filer som Andy sa här ovan.
Logga in i Admin och gå till menyn Tillägg -> Mallar -> Stilar så ser du en lista över alla sidmallar som finns installerade.
I listan ser du både Stilar och Mallar. I kolumnen "Mallar" klickar du på Protostar så kommer du att se alla filer som är relaterade till mallen. Klicka på mappen CSS och öppna sedan template.css
Gå till rad 266 i editorn och där kan du se alla css-parametrar som påverkar sidan bredd.
Stefan Gagner, CMS Universal - http://www.mei-ya.se
Coordinator of Swedish Joomla Translator group.
We make the impossible while you wait. Wonders may take a little longer.

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30936
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Ändra bredden på en artikelsida

Post by Per Yngve Berg » Fri Sep 02, 2016 5:02 pm

Sätt till Flytande bredd istället för statisk. Då vill den fylla hela nätläsare-fönstret.


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”