Vilken template och vilke community builder ska jag välja?

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 3.x.
Locked
Themoonbarking
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Mon Feb 23, 2015 7:38 pm

Vilken template och vilke community builder ska jag välja?

Post by Themoonbarking » Tue Feb 24, 2015 6:44 pm

Hej,

Jag börjar bygga en sida med möjlighet för inlogg och för användaren att skapa en enklare profil.

Det en profil ska innehålla är en presentation, möjlighet till länkar och gästbok.

Dessutom vill jag att man ska kunna betygsätta användaren på en 5 gradig skala. Gärna att man har möjlighet att se till så att även ickeinloggade kan betygsätta och komma åt användarsidorna. Men att man då kan se till att man bara kan sätta ett betyg per ip.

Huvudsidan ska också innehålla topplistor med bästa betyg, bästa betyg bland de nyaste användarna mm.

Vill gärna också ha lista med tex senaste inloggade, senaste skapade användare mm. Som ska autogenereras.

Har ni några tips på vilken template man ska använda och vilken communitybuilder man ska använda? Får gärna vara gratis om möjligt. Men kan annars tänka mig att betala för det som är bäst.

Har ni övriga tips på hur jag enklast går till väga?

Tacksam för svar

User avatar
oxiepagen
Joomla! Ace
Joomla! Ace
Posts: 1712
Joined: Thu Nov 15, 2007 4:12 pm
Location: Oxie, Sweden
Contact:

Re: Vilken template och vilke community builder ska jag välj

Post by oxiepagen » Thu May 28, 2015 8:40 pm

Hej,
Kan tipsa om Community Builder, JomSocial samt EasySocial. Det är väl de tre som jag har testat och verkar fungera. Vilket som passar dig bäst kan jag inte svara på. Det är samma med mallen, allt handlar om vad man själv gillar. Ta en titt på lite olika hemsidor om du hittar någon mall som passar din sida.
Mvh / Regards
Andreas Lindvall - Moderator Swedish forum
http://www.oxiepagen.se


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”