hitta slideshow i mall?

Diskutera både frågor och goda idéer/förslag avseende mallar och design för Joomla! 3.x.
Locked
User avatar
Cicci
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Sat Mar 17, 2012 10:40 pm
Location: Sollebrunn
Contact:

hitta slideshow i mall?

Post by Cicci » Fri Aug 21, 2015 9:34 pm

Nu har jag hittat en annan mall, där jag verkligen tycker om meny layouten. www.chinchilla.se/testsajt
Mallen heter Blue2j_ och enligt mall bilden så ska det vara en slideshow under menyn. Jag kan inte hitta några inställningar ang den. Är det en modul på något sätt man ska göra istället? Eller är det att slideshow kanske inte existerar i gratis varianten?

En annan grej är att jag vill ha moduler positionerade till både vänster och höger. Vill ha sidebar a till vänster och sidebar b till höger. Hittar i layouts/templates_config.php olika varianter och det verkar som att alla sidebar står till höger. När jag testat har jag bara fått sidan helt blank..., hur aktiverar man // sidebar-a left and sidebar-b right?

Nu när jag gör en massa ändringar i denna mall. Kan man på något sätt spara ner mallen med ändringar och installera den direkt med ändringar när man uppdaterar den riktiga sidan?
Mvh Cecilia

User avatar
Cicci
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 15
Joined: Sat Mar 17, 2012 10:40 pm
Location: Sollebrunn
Contact:

modulpositioner??

Post by Cicci » Fri Aug 21, 2015 10:15 pm

Ok, har hittat slideshowen, det var en extension att ladda upp (slideshow camera). Den funkar fint.

Men vill gärna ha svar på mina andra frågor!
Mvh Cecilia

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30890
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: hitta slideshow i mall?

Post by Per Yngve Berg » Sat Aug 22, 2015 9:43 am

Slå till "Preview Module Positions" i Optioner i Artikkel-behandlaren.

Då kan du se positionerna med http://www.chinchilla.se/testsajt/?tp=1


Locked

Return to “Mallar (templates) och design”