Siden kan ikke vises efter opgrade

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
Chefen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sun Apr 26, 2015 7:36 am

Siden kan ikke vises efter opgrade

Post by Chefen » Sun Apr 26, 2015 7:49 am

Hej

Har her til morgen taget konsekvensen af tiltagende problemer med kunne holde min hjemmeside kørende og opgraderet den fra 2.5.x til 3.4.1

Alt ser ud til at fungere på Admin siderne, men selve siden er blev ramt af en SQL fejl åbenbart i VM.
Jeg har slået problemet op hos VM i min søgen efter et hurtig fix, men det kunne jo være der sad i lyst hoved herinde som lige havde løsningen til denne fejl:

1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '), 0 , IF(f.category_parent_id = 0, -1, f.category_parent_id)) AS parent FROM j' at line 2 SQL=SELECT DISTINCT a.virtuemart_category_id AS id, IF(a.virtuemart_category_id in (), 0 , IF(f.category_parent_id = 0, -1, f.category_parent_id)) AS parent FROM jos_virtuemart_categories_da_dk AS a LEFT JOIN jos_virtuemart_category_categories AS f ON a.virtuemart_category_id = f.category_child_id LEFT JOIN jos_virtuemart_categories AS b ON a.virtuemart_category_id = b.virtuemart_category_id WHERE b.published='1' AND a.virtuemart_category_id = f.category_child_id

Hvad skal der til for at rette denne fejl?

EDIT - har opdaget fejlen er opstået ved, at der blev installeret en "full package" istedet for en "Update package" :'(
Last edited by Chefen on Sun Apr 26, 2015 7:24 pm, edited 1 time in total.

ralain
Joomla! Explorer
Joomla! Explorer
Posts: 292
Joined: Wed Mar 14, 2012 10:25 am
Location: Randers, Denmark

Re: Siden kan ikke vises efter opgrade

Post by ralain » Sun Apr 26, 2015 6:41 pm

Rul sitet tilbage til din backup (du lavede selvfølgelig backup inden du opgraderede, ikke?)

Prøv så igen på en kopi af sitet, som du f.eks. lægger på et subdomæne eller i en undermappe. Inden du opgraderer skal du sikre dig, at template og samtlige extensions er både Joomla 3 OG Virtuemart 3 kompatible. Vil gætte på, at din Virtuemart er v. 2.x.x, og så skal den også opgraderes.

http://docs.virtuemart.net/tutorials/in ... art-3.html
Saludos,
Alain

Chefen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sun Apr 26, 2015 7:36 am

Re: Siden kan ikke vises efter opgrade

Post by Chefen » Sun Apr 26, 2015 7:06 pm

Backup'en er desværre "corrupt", gætter lidt på at der er sket nogle rettelser i databasen som den ikke kan rette tilbage, så den hjælper heller ikke og var også det første jeg prøvede.

VM er version 3.0.8

Så indtil videre er en total genopbygning gået igang, men det tager sin tid og få 3 års arbejde lagt ind igen :o

Chefen
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Sun Apr 26, 2015 7:36 am

Re: Siden kan ikke vises efter opgrade

Post by Chefen » Sun Apr 26, 2015 7:24 pm

Okay så blev man da godt nok vildledt.

Fejlen lå ikke i VM, men et andet 3rd parts program, som ikke var 100% kompatible med nyest Joomla til trods for den er købt herfor, men det må jeg jo til at slås med dem om så :)

Den gode nyhed er heldigvis, der er liv i siden igen... :) :) :)


Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”