Efter fejlmeddelelse slog fejlvisning fra, men er det nok?

Her kan du søge hjælp til installation og opdatering, og stille spørgsmål om webhosts.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
crjensen
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Efter fejlmeddelelse slog fejlvisning fra, men er det nok?

Post by crjensen » Thu Aug 08, 2013 8:26 pm

Jeg fik i dag på min hjemmeside følgende fejlvisning:

"Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home/forkynde/public_html/riisjensen.dk/plugins/system/jusertube/jusertube.php on line 138"

Siden var fyldt med sådanne fejlmeddelser, vedrørende "Strict standards", også for modulet JUserTube.

Jeg forsøgte i Joomla konfiguration (Joomla 3.1.1) at slå fejlvisning fra, og så forsvandt fejlmeddelelsen fra hjemmesiden - men er det "nok"? Fejlen er der jo stadig, så mit spørgsmål går selvfølgelig på, hvad jeg skal gøre?

Tak for hjælpen,
Carsten.

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast

Re: Efter fejlmeddelelse slog fejlvisning fra, men er det no

Post by littlejohn » Mon Aug 12, 2013 12:39 pm

Som helhed, er php modnet rigtig meget indenfor de sidste par år, hvor der er kommet en lang række "best practices" for udviklere.

Strict standards refererer til uhensigtsmæssige metoder koden er lavet på, der potentielt kan give fejl.
Notitsen er primært lavet for udviklere, for at hjælpe med at identificere sådanne "fejl". Det har som sådan ingen negativ konsekvens at skjule strict standards.

Man kan slå sådanne fejlmeddelelser fra i enten php's indstillinger eller via Joomla konfigurationen - som man i øvrigt altid bør gøre på et live site for at skjule fejl og oplysninger fra eventuelle hackere.
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

crjensen
Joomla! Intern
Joomla! Intern

Re: Efter fejlmeddelelse slog fejlvisning fra, men er det no

Post by crjensen » Mon Aug 12, 2013 1:07 pm

Tak for hjælpen!

Locked

Return to “Installation, backup, opdatering og flytning - Godt igang”