Side med flere sprog

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
Lydia3
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 6
Joined: Mon Feb 10, 2014 10:47 am

Side med flere sprog

Post by Lydia3 » Thu Apr 14, 2016 8:38 am

Kan nogen herinde hjælpe eller anbefale en god artikel/manual om flersprog og seo. Har lavet en side i 3 sprog, aktiveret System-SEF og system-Canonical plugins og har sprogvælger på alle sider.
På de 3 forsider ser det ud til at det er rigtigt sat op. I kildekoden er der på alle 3 forsider, links til alle 3 forsider med rel=alternate og hreflang='sprogkode', og der er link til dansk side version med rel=canonical.
På undersiderne er der ingen links med rel=alternate og hreflang, det er måske rigtig nok.
Der er også en link med rel=canonical, men her kan jeg ikke se logikken. På dansk version er det link href=url.dk/da/sidenavn rel=canonical. på tysk link href=url.dk/de/sidenavn rel=canonical, og det samme med engelsk. I min optik burde det kun være dansk version der er canonical. Eller har jeg misforstået noget?

User avatar
Per Yngve Berg
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 30930
Joined: Mon Oct 27, 2008 9:27 pm
Location: Romerike, Norway

Re: Side med flere sprog

Post by Per Yngve Berg » Thu Apr 14, 2016 7:05 pm

Du må linke all menupunkter til de relaterte menupunkter på de andre sprog. Da vil man komme til samme side når man bytter sprog.


Locked

Return to “Administration - Generel brug”