MySQL

Her kan du stille spørgsmål til den daglige administration af dit Joomla! websted.

Moderators: b-ronnow, ot2sen

DanniDer
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

MySQL

Postby DanniDer » Tue Mar 07, 2017 8:57 am

Hej.
Jeg har lavet et lille odds spil på arbejde og har lagt alle spillere med point ind i mysql tabel. Men hvordan henter jeg den ud i en artikel? Har bare oprettet en ny tabel i den samme database som joomla.

Daniel

ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master

Re: MySQL

Postby ot2sen » Wed Mar 08, 2017 1:36 pm

Hej Daniel,

For at vise data fra mysql direkte i en artikel har du brug for et ekstra værktøj.

Du kunne f.eks. anvende et modul, og så inkludere dette modul i artiklen med loadmodule funktionen der hvor du gerne vil have dataene vist.

Modulet til at hente dataene kunne være 'Art Table' som tillader dig at have en mysql forespørgsel som datakilde.
Se mere om modulet her:
https://extensions.joomla.org/extension ... e-edition/
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

DanniDer
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice

Re: MySQL

Postby DanniDer » Thu Mar 09, 2017 8:08 am

ot2sen wrote:Hej Daniel,

For at vise data fra mysql direkte i en artikel har du brug for et ekstra værktøj.

Du kunne f.eks. anvende et modul, og så inkludere dette modul i artiklen med loadmodule funktionen der hvor du gerne vil have dataene vist.

Modulet til at hente dataene kunne være 'Art Table' som tillader dig at have en mysql forespørgsel som datakilde.
Se mere om modulet her:
https://extensions.joomla.org/extension ... e-edition/

Tak for svar :) Jeg har installeret Art Table Lite (den gratis version) men ved ikke helt hvordan jeg så henter data ind. Der er følgende felter:
Title
CSS class name
SQL Query
Connection string

Min tabel hedder 'ligabs' og vil gerne have den til at vise al data (2 kolloner - navn og point).
Kan du guide mig lidt?

Return to “Administration - Generel brug”