Datatables til Joomla

Få hjælp til 3-parts udvidelser til Joomla!.

Moderators: b-ronnow, General Support Moderators

Forum rules
Locked
tobiasbay
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:10 am

Datatables til Joomla

Post by tobiasbay » Wed Jan 27, 2016 9:54 pm

Hej med jer

Jeg er med i et projekt hvor vi netop har besluttet at kaste os over Joomla. Vores side kører pt. på Wordpress, hvilket vi har mødt en del udfordringer ved og derfor søger vi et nyt system, hvor vi lettere kan få vores tanker realiseret.

Der kommer nok en del spørgsmål henad vejen, derfor er det også super lækkert at der er dette danske forum.

Nå, det var lidt off topic - nu til sagen: Vi bruger i dag Datatables til at vise vores a-kasse oversigt (se siden her: https://www.a-kasseoversigt.dk), hvor vi samler al den data vi har omkring de enkelte a-kasser og dermed skaber et godt overblik for brugeren (synes vi selv). Men tabellen er "hardcoded" ind i Wordpress-temaet, så hver gang vi skal ændre data, så skal vi ændre det direkte i temaet. Vi har muligvis ikke været gode nok til at løse dette problem, men uanset hvad, så har netop denne problemstilling været én af hovedårsagerne til at vi føler vi er kørt fast i Wordpress.

Mit spørgsmål: Findes der et modul/plugin til Joomla som gør arbejdet med Datatables lettere? Her tænker jeg særligt, at det kunne være rart at kunne indtaste de forskellige data mv. i backend, og det så automatisk bliver opdateret i tabellen? Det behøver ikke være et gratis modul/plugin, vi betaler gerne for det, hvis det kan løse udfordringen.

Håber nogen kan hjælpe og at I bærer over med mig, hvis jeg endnu ikke helt har styr på begreberne i Joomla - jeg er først lige begyndt ;-)

mvh. Tobias

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Datatables til Joomla

Post by littlejohn » Thu Jan 28, 2016 9:55 am

Hej Tobias

Om man bruger den ene eller anden metode til visualiseringen er lidt ligegyldig, så længe data og præsentation er adskilt.

Og dét får man i Joomla.
Jeg ville lave en komponent, hvor man indtaster hvert akasse som en selvstændig række i administrationen - Måske ud fra nogle grupper/kategorier.
Dernæst kan (samme komponent eller måske et modul) vise og præsentere dataene i frontend, på én eller flere sider.

På den måde undgår man at skulle rette i skabelon eller andet vitalt når noget skal opdateres. :)
Så ja - Det er absolut muligt.
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!

tobiasbay
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Tue Jan 19, 2016 9:10 am

Re: Datatables til Joomla

Post by tobiasbay » Thu Jan 28, 2016 11:02 am

Hej Janich

Tak for din hjælp. Godt at vide, at det i hvert fald ikke er umuligt.

Jeg har fortsat lidt svært ved at gennemskue opbygningen i Joomla, men jeg må bare klø på, så tænder pæren vel på et eller andet tidspunkt.

Jeg har kigget på et modul som hedder ARI Data Tables. Er det normalt at de fleste moduler til Joomla koster en smule? Og er findes der evt. en metode, hvor man kan få lov til at teste et modul inden man køber det? Selvom der kun er tale om $15, så ville det være triste penge at skulle give ud, hvis det viste sig at være et fejlkøb.

User avatar
ot2sen
Joomla! Master
Joomla! Master
Posts: 10381
Joined: Thu Aug 18, 2005 9:58 am
Location: Hillerød - Denmark
Contact:

Re: Datatables til Joomla

Post by ot2sen » Thu Jan 28, 2016 8:34 pm

Hej Tobias,

Du kunne tage et kig på Component Creator hvor du får lidt assistance til nemmere at opbygge en ny komponent, på den rigtige måde.

Tag et kig på: https://www.component-creator.com/da/
Ole Bang Ottosen
Dansk frivillig Joomla! support websted - joomla.dk
OpenTranslators Core Team opentranslators.org

littlejohn
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 242
Joined: Tue Jan 05, 2010 2:55 pm

Re: Datatables til Joomla

Post by littlejohn » Thu Jan 28, 2016 9:30 pm

Det er ret normalt at udvidelser og temaer koster lidt, men det er meget svingende hvad de forskellige har af demo'er man kan prøve før man køber.
Typisk er det mindre udviklingshuse eller freelancere, med et godt nicheprodukt, som laver udvidelserne, og man bør ikke være bleg for at kontakte dem og spørge efter en demo hvis de ikke har en.

Som Ole skriver, kan man også gøre det selv, men det bør man ikke kaste sig ud i medmindre man er decideret udvikler eller har enormt meget fritid. :)

Jeg vil tro ARI Data Tables kan gøre dét du leder efter, men det burde komme an på en prøve og $15 virker ret billigt ift. andre udvidelser.
Janich Rasmussen
Lead developer @ CGOnline.dk - Vi elsker Joomla!


Locked

Return to “Komponenter, Moduler og Plugins”