Contactform verzendt niet (joomla 3.8.8)

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste Joomla 3.x ontwikkelingen en ondervonden problemen melden.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
User avatar
just_mario
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 14
Joined: Wed Jun 10, 2009 9:11 am

Contactform verzendt niet (joomla 3.8.8)

Post by just_mario » Wed May 30, 2018 7:07 am

Mijn site met Joomla bestaat al enkele jaren, eerst had ik alleen de 'contact' pagina en dat contactform werkte vlekkeloos.
Enkele weken geleden heb ik een kopie gemaakt van het menu-item 'contact' en deze hernoemd naar 'zoek een woord' (met dezelfde contactpersoon als 'contact' en dezelfde gelinkte gebruiker 'power-user').
De email gegevens uit contactpersoon 'contact' met dezelfde gelinkte gebruiker, heb ik daarna gewijzigd van '[email protected]' naar een andere mail alias '[email protected]' die ik eerder had aangemaakt.
Toen bedacht ik dat ik mogelijk een fout had gemaakt met de contactpersoonsgegevens, want je kan niet in de contactpersoonsgegevens voor dezelfde gelinkte gebruiker eerst '[email protected]' instellen en de email gegevens daarna in een ander contactpersoon vervolgens wijzigen met dezelfde gelinkte gebruiker.
Dus heb ik een nieuwe contactpersoon gemaakt, met andere mail alias en zonder een gelinkte gebruiker.
Die nieuwe email alias heb ik eerst getest vanuit een ander mail programma en dat werkt, want ik vind het test email.
Mail versturen vanuit Joomla 'algemene instellingen' lukt ook en het 'test email' vind ik ook in mijn mailbox.
Maar mail wordt na 'recaptcha' invullen in beide formulieren 'contact' en 'zoek een woord', niet verzonden.
Ook bij de domeinhost waar het form als eerste voorbij zou moeten komen, vind ik geen verzonden contact formulieren meer, dat was eerder voor 'contact' steeds wel het geval.
Na verzenden staat er wel boven het contactform van beide formulieren na verzenden wel 'bedankt voor het mailen', maar nu worden ineens beide contactformulieren blijkbaar niet (meer) verzonden.
Ik heb het idee dat het verzenden niet lukt vanwege de gewijzigde email adressen in dezelfde contactpersoon met dezelfde gelinkte gebruiker.
Is mijn aanname juist en hoe los ik dat probleem dan op?
Assumption is more often a cause of misery.

Aanname is vaker een oorzaak van ellende.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Contactform verzendt niet (joomla 3.8.8)

Post by waarnemer » Tue Jun 05, 2018 11:07 am

Dus ik begrijp dat je
- een ander email adres in contact details hebt ingevuld dan in user details?
- een contact hebt aangemaakt zonder gelinkte gebruiker?
- testjes vanuit een mailclient worden netjes verstuurd en ontvangen?
- andere mail vanuit Joomla wordt netjes verstuurd en ontvangen?

Wat als je de email adressen weer terugzet naar origineel?

Heb je toegang tot de errorlogs? Daarin kun je eventuele fouten en waarschuwingen zien.
Deze kun je vaak vinden in de root van je FTP toegang bij je hosting.


Locked

Return to “Joomla! 3.x”