mobiele weergave website te breed

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste Joomla 3.x ontwikkelingen en ondervonden problemen melden.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
knoedels
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Tue Mar 31, 2009 2:48 pm

mobiele weergave website te breed

Post by knoedels » Wed Oct 24, 2018 2:38 pm

Hallo,

Ik heb deze website gemaakt (joomla 3.3.6) en kwam er achter dat de tekst op de mobiele telefoon
aan de rechterkant over de rand gaat (behalve in Firefox). Als ik mijn browser resize op de laptop is er niets aan de hand.
Het is een layout met één kolom en één pagina. Ik heb met dezelfde versie van Joomla een website met twee
kolommen gemaakt en deze wordt keurig weergegeven op de mobiel.
Ik heb al van alles geprobeerd maar weet het niet meer........hoop dat iemand kan helpen.
http://www.bpostmakeramiek.nl/content/

mvg. Ronald

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: mobiele weergave website te breed

Post by waarnemer » Wed Oct 24, 2018 8:33 pm

Het heeft niet zozeer te maken met de versie van joomla. Het is je template; ict_advanceddepictions_pro.
Ik zit even snel te kijken er zijn heel veel stylesheet file (.css bestanden)

Het zit em wel daar in.. maar probeer voor de gein in je template index.php bestand eens dit verander de scale is..

wijzig:

Code: Select all

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0" />
in

Code: Select all

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=0.9" />
Niet helemaal zoals het hoort, maar je weet maar nooit. Ik heb ook niet naar de vervolgpagina's gekeken....

Als je het voor mekaar hebt.. dan wel heel snel zorgen dat je een update naar de meest recente versie van joomla regelt : 3.8.13
Nu ben je kwetsbaar. Check even in de docs hoe dat moet. https://docs.joomla.org/J3.x:Updating_f ... ng_version

knoedels
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Tue Mar 31, 2009 2:48 pm

Re: mobiele weergave website te breed

Post by knoedels » Thu Oct 25, 2018 7:48 am

Oeps, in edge staat het nog niet goed. Er is ook zoveel code. Ik ben wel ergens zoom:1 tegengekomen. Zou ik deze moeten aanpassen?
vriendelijke groet,
Ronald

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: mobiele weergave website te breed

Post by waarnemer » Tue Oct 30, 2018 7:47 pm

heb je het ook bekeken op een echte windows phone? In Edge is de emulator nou niet bepaald je van hèt...

en ja de scaling naar 0.9 is ook maar een lapmiddel.

een en ander heeft te maken met de @media device-width containers in de css bestanden. Maar dat zijn er zo veel dat het niet is te overzien in een oogwenk... binnen die containers moet je dan alle waarden van breedte en marges op de juiste manier definieren.

zoom is een property in css om een enkel element te vergroten of te verkleinen..

Je hebt een eenvoudige hoofdpagina met een x aantal sub paginas. Maar je gebruikt geen menu.
Het template dat je gebruikt heeft wel heel veel ballast. Ik bedoel dat het heel heel veel kan dat je niet gebruikt. Het is ook een lastige als het gaat om style sheet aanpassingen...

knoedels
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 5
Joined: Tue Mar 31, 2009 2:48 pm

Re: mobiele weergave website te breed

Post by knoedels » Wed Oct 31, 2018 2:37 pm

De oplossing heb ik gelukkig gevonden. Een beetje knullig maar er stond een link in de tekst die te lang was
voor de mobiele weergave waardoor de layout 'over de rand' ging. Bedankt voor het meedenken........

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: mobiele weergave website te breed

Post by waarnemer » Wed Oct 31, 2018 3:52 pm

Tja een lange link, dat is lastig te herkennen als de tekst breed wordt idd..

en in Edge? Want daar had ik echt vreemd gedrag... Niet dat Edge er echt toe doet... ;) Maar daarin was er zeer onvoorspelbaar gedrag tav breedte van het device... een surface book laat op horizontaal de marge links veels te groot... en dat doet het nog.... niet dat er veel mensen zijn die zo'n ding hebben, maar als je iemand vindt kijk dan even live op dat apparaat of het echt zo is.


Locked

Return to “Joomla! 3.x”