Import Flexicontent database van Joomla 1.5 naar 3.9

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste Joomla 3.x ontwikkelingen en ondervonden problemen melden.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
Boksbal
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Thu Nov 22, 2018 11:43 pm

Import Flexicontent database van Joomla 1.5 naar 3.9

Post by Boksbal » Thu Nov 22, 2018 11:57 pm

Ik had een mooie website draaien op one.com, weliswaar nog in Joomla 1.5.x www.iscvlietjeham.be One.com schakelde echter over naar PHP 7.x dus ik moest upgraden. Hierdoor crashte mijn site omdat die nog in Joomla 1.5 liep. Ik heb op aanraden van one.com mijn site manueel upgedate naar joomla 3.9 (de laatste), hier had ik mijn gedachte al bij maar bon, dus gewoon een FTP upload van de nieuwe Joomla files. (Geen migratie maar gewoon een upload van de laatste Joomla naar mijn server). Resultaat niks werkte nog, zoals ik al verwacht had. Ik ben nu van nul begonnen in Joomla 3.9. De meeste dingen gaan wel. Maar ik had een mooie database in Flexicontent. Een menu met twee selecties (voor de geschiedenis van onze zaalvoetbalclub) : Dus selectie 1 : Jaartal en selectie 2 : Stand, verslagen, enzoverder van dat specifiek jaartal. (met een selectie wil ik zeggen een dropdown menu) Probleem is om dit nu terug in te voeren in mijn Joomla 3.9, De database bestaat nog in Joomla 1.5 maar ik zou die willen importeren of herstellen in Joomla 3.9. Is dit op een of andere manier mogelijk ? Dus eigenlijk zou ik mijn SQL flexicontent database moeten omzetten van Joomla 1.5 naar 3.9. Anders moet ik al die gegeven van de laatste 15 jaar zo ongeveer, terug een voor een invoeren terwijl die nog in mijn oude SQL database j_25... zitten. Maar ook niet zo simpel om die info readable uit de oude database te halen, zodanig dat ik ze zou kunnen copieren naar mijn nieuwe site. Je bent de opmaak kwijt enzo, en tussen de pure text staan een hoop andere tekens. Enig idee of dit op een of andere manier mogelijk is ? Het probleem zal zijn dat de flexicontent structuur anders is in Joomla 3.9 vrees ik en dat er geen mogelijkheid is om die conversie te doen van al die jarenlange data. Misschien een migratie tool ofline ?

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Import Flexicontent database van Joomla 1.5 naar 3.9

Post by waarnemer » Fri Nov 23, 2018 10:32 am

En je hebt geen backup van de oude site gemaakt? Oh jee.....
Gewoon simpelweg de bestanden eroverheen FTP-en werkt inderdaad niet.
Dit is een link naar het stappenplan voor 1.5 naar 3.

https://docs.joomla.org/Joomla_1.5_to_3 ... _Migration

Omdat je de database nog hebt, zou je het volgende kunnen proberen.
Installeer een XAMPP omgeving op je pc.
Installeer een Joomla 1.5.x (https://downloads.joomla.org/cms/joomla15/1-5-26) in je XAMPP
Installeer in deze Joomla de laatste Flexicontent.
Download vie FTP de map images uit je Joomla site en plak die in de XAMPP omgeving...

Je zal wellicht nog wat andere extensies missen, wellicht weet je die nog en kun je ze vinden (je zou de database tabellen erop kunnen checken)....

Als dit een beetje werkt (op de missende extensies na).. maak een backup... voor het geval de import van de db niet meteen lukt..
Importeer dus de oude database in je XAMPPed joomla install.
Als je dit werkend hebt, maak een backup.. en volg dan het stappenplan.

Boksbal
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 2
Joined: Thu Nov 22, 2018 11:43 pm

Re: Import Flexicontent database van Joomla 1.5 naar 3.9

Post by Boksbal » Fri Nov 23, 2018 12:23 pm

Bedankt, ja ik heb nog wel een Backup, maar die kan ik niet gewoon importeren, want dat zal ook niet werken. Maar Uw voorstel zal ik eens proberen. Ik kan mijn backup wel importeren in mijn Joomla op XAMPP inderdaad. Goed idee, thx.


Locked

Return to “Joomla! 3.x”