Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Hier kun je vragen stellen over de nieuwste Joomla 3.x ontwikkelingen en ondervonden problemen melden.

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
TANIACOPPEJANS
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Wed Dec 02, 2020 12:08 pm

Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by TANIACOPPEJANS » Wed Dec 02, 2020 12:15 pm

Hallo, ik ben nog een groentje in de Joomla wereld. Vandaar dat ik hoop hier antwoorden te krijgen als ik ergens vast zit. Ik heb een menu item + individueel artikel gecreerd die ik op de juiste menu-plaats bovenaan onze website heb kunnen plaatsen. Echter verschijnt dit menu-item nu ook ergens anders waar het niet moet! Ik heb al geprobeerd om alles te wissen en opnieuw te creëren, maar tevergeefs. Ik zie ook helemaal niets abnormaals als ik terug kijk in de creatie van het menu-item. Kan iemand mij hiermee helpen aub? Alvast bedankt.

User avatar
Jaydot
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 651
Joined: Sun Jun 04, 2017 12:11 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by Jaydot » Wed Dec 02, 2020 1:47 pm

Lastig te zeggen zonder de website te zien... Kun je een link naar de site plaatsen?
Een menu (dat bestaat uit één of meer menu-items) zit normaal gesproken altijd in een module.
Kan het zijn dat je twee modules van het type Menu gepubliceerd hebt?
The fact that an opinion is widely held is no evidence whatsoever that it is not utterly absurd.
Personal website: https://jaydot.nl

TANIACOPPEJANS
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Wed Dec 02, 2020 12:08 pm

Re: Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by TANIACOPPEJANS » Thu Dec 03, 2020 7:36 am

Bedankt voor de reactie. Hierbij de link naar de website: https://www.noblesse.be/fr/contactez-nous
Het gaat over menu item "HEBROCK AKV 3005 DK-F" dat op de FR pagina nu onder "CONTACTEZ-NOUS" verschijnt en moet daar dus niet verschijnen. Die zelfde menu item staat ook onder "MACHINES" - onder "OCCASIONS" en daar hoor het ook te staan. Maar dus niet onder "CONTACTEZ-NOUS"....

User avatar
Jaydot
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 651
Joined: Sun Jun 04, 2017 12:11 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by Jaydot » Thu Dec 03, 2020 11:03 am

Ah, tweetalig (knap gedaan) en met Yootheme... Ik heb met geen van beide veel ervaring, sorry.
Maar ik zou beginnen met troubleshooten in de lijst met menu-items (en die zal wel lang zijn!).

Het ziet er voor mij uit alsof er twee menu-items Hebrock bestaan. De vermelding onder "contactez nous" probeert te linken naar een nederlandstalig artikel en geeft een 404, terwijl de vermelding onder "machines" linkt naar het juiste franstalige artikel.

Als je het menu-item Hebrock (met taalcode frans) depubliceert, is hij dan op beide plaatsen weg, of slechts op één? Want dat zou betekenen dat het menu-item inderdaad twee keer voorkomt.
The fact that an opinion is widely held is no evidence whatsoever that it is not utterly absurd.
Personal website: https://jaydot.nl

TANIACOPPEJANS
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Wed Dec 02, 2020 12:08 pm

Re: Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by TANIACOPPEJANS » Fri Dec 04, 2020 8:44 am

Ik begrijp er NIETS van!
Ik heb op jouw aanraden het menu-item Hebrock (met taalcode FR) gedepubliceerd. Voor alle zekerheid cookies enz. verwijderd en er gebeurt NIKS. Menu-item blijft op beide plaatsen verschijnen ontdanks het depubliceren. :-(

Leen57
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 119
Joined: Thu Mar 20, 2014 1:29 pm

Re: Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by Leen57 » Fri Dec 04, 2020 9:17 am

Het is deels wel gelukt krijg nu error dat niet te vinden is

je kan dat menu item in menu > Contactez-nous beter verwijderen
en dan ook even kiezen voor menu Contactez-nous dan ook even opnieuw laten opbouwen
dus item aanklikken en op de knop opnieuw opbouwen klikken
en dan weer even je cache etc opschonen

User avatar
Jaydot
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 651
Joined: Sun Jun 04, 2017 12:11 pm
Location: The Netherlands
Contact:

Re: Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by Jaydot » Fri Dec 04, 2020 10:51 am

Da's inderdaad frustrerend! Maar het moet haast wel een cache probleem zijn. Cache kan op heel veel plaatsen zitten, heb je ook in je backend onder System alle cache verwijderd? Kan ook zijn dat Yootheme zelf ergens iets cache-t, dat weet ik niet.
En hoe dan ook, ik zou nog verder heel goed zoeken in je lijst menu-items, of er toch niet een sub-menu-item van Contactez Nous is - misschien met een andere taalcode?
En je zou de suggestie van Leen57 kunnen proberen.
The fact that an opinion is widely held is no evidence whatsoever that it is not utterly absurd.
Personal website: https://jaydot.nl

TANIACOPPEJANS
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 4
Joined: Wed Dec 02, 2020 12:08 pm

Re: Menu-item dat ergens verschijnt waar het niet moet

Post by TANIACOPPEJANS » Tue Dec 08, 2020 8:03 am

Hallo allemaal. Ik begrijp het nog steeds niet. Maar ik heb zelf niks meer gedaan. Ik had wel aan onze webdesigner het probleem doorgegeven. Die wist me te vertellen dat hij het probleem niet zag. Ik stuurde een printscreen. En vandaag is het weg!?! Met andere woorden opgelost! Alleen weet ik helaas (nog) niet hoe... :-s Toch bedankt allemaal!


Locked

Return to “Joomla! 3.x”