Kan geen extensies installeren!

Installatie van Joomla! 3.x

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
User avatar
babs
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 222
Joined: Fri Aug 19, 2005 4:11 pm
Location: Eindhoven, Netherlands
Contact:

Kan geen extensies installeren!

Post by babs » Sun Oct 19, 2014 1:45 pm

Vandaag succesvol een compleet nieuwe installatie van Joomla 3.3.6 gedaan, echter als ik een extensie wil installeren krijg ik volgende foutmelding in mijn adresbalk: Kan http.www.barbaravangeffen.nl administrator index.php option=com_installer view=install niet laden.

Bijgevoegd screenshot van desbetreffende pagina en de configuratie controle van de pre-installatie waarop te zien is dat de vereisten allemaal ok zijn!

Image

Image

Plugje
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 144
Joined: Tue Nov 15, 2011 9:05 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Kan geen extensies installeren!

Post by Plugje » Wed Oct 22, 2014 9:48 am

Je zou bij systeem informatie in het PHP tabblad even kunnen kijken wat je post_max_size is. Die staat vaak standaard op 2MB en dat is voor sommige extensies niet genoeg. Je zou die dan in je php.ini file kunnen aanpassen naar 16MB. Daarnaast moet je ook even naar upload_max_filesize kijken. Ook die staat vaak op 2M. Ook die aanpassen naar bijvoorbeeld 16M.
Als je niet weet hoe je php.ini moet aanpassen moet je dit aan je webhoster vragen. In sommige shared hosting kun je dit namelijk niet zelf aanpassen.

User avatar
babs
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 222
Joined: Fri Aug 19, 2005 4:11 pm
Location: Eindhoven, Netherlands
Contact:

Re: Kan geen extensies installeren!

Post by babs » Thu Oct 23, 2014 10:30 am

Bedankt voor je antwoord Plugje!

Heb het zojuist even gecontroleerd en zowel de post_max_size als de upload_max_filesize staan op 2047M?!

Denk dat ik dit weekend maar eens een herinstallatie van Joomla 3.3.6 doe. Indien probleem zich dan nog steeds voordoet dan laat ik vriendlief de server configuratie nog maar eens goed nalopen!

User avatar
babs
Joomla! Enthusiast
Joomla! Enthusiast
Posts: 222
Joined: Fri Aug 19, 2005 4:11 pm
Location: Eindhoven, Netherlands
Contact:

Opgelost: Re: Kan geen extensies installeren!

Post by babs » Fri Nov 14, 2014 11:14 pm

Hoewel het probleem niet is opgelost kan er op dit onderwerp toch een slotje op.

We hebben van alles veranderd en aangepast maar kan buiten inloggen op de website nog steeds geen extensies installeren. Vandaag een versie installatie naar 2.5.27 gedaan en alles werkt weer naar behoren!


Locked

Return to “Installatie 3.x”