Geocode

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
mdsuper
Joomla! Fledgling
Joomla! Fledgling
Posts: 1
Joined: Wed Feb 20, 2019 2:31 pm

Geocode

Post by mdsuper » Wed Feb 20, 2019 2:38 pm

[attachment=0]Capture.JPG[/attachment]
Als men mijn site bezoekt, krijgt men de melding dat de site vraagt om geocode (zie afbeelding). Dit was eerst niet aanwezig. Ik heb geen idee hoe het er gekomen is, dus rest de vraag: hoe zorg ik dat deze melding niet meer getoond wordt aan bezoekers?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

waarnemer
Joomla! Hero
Joomla! Hero
Posts: 2954
Joined: Sun May 04, 2008 12:37 pm

Re: Geocode

Post by waarnemer » Wed Feb 20, 2019 8:47 pm

Je gebruikt een dienst die een geocode/decode nodig heeft. Een kaart, een route planner, een cookietool die op basis van ip locatie kijkt of er wel een melding moet worden gedaan... een webwinkel die kijkt naar herkomst om zo de BTW te voorspellen... het kan van alles zijn. Maar het heeft wel een dienst/service nodig.

Veel van deze services hebben weliswaar een 'gratis' service maar die is vaak beperkt tot een aantal lookups per x periode.. dan moet je naar betaalde versies. Ben je over je toegestane lookups heen, dan kun je dit soort meldingen krijgen.
Het kan ook zomaar zijn dat een service van license agreement is veranderd...

Google vereist sinds afgelopen zomer dat je een billing methode opgeeft een de api key gebruikt. Weliswaar heb je bij hen wel een waver voor US$200,- is die op, dan ga je bij betalen. Gebruik je geen api key en heb je geen billing ingesteld... krijg je ook meldingen..

Welke dienst je wilt of kan gebruiken is afhankelijk van wat je doet en wilt laten zien en hoe veel lookups je doet... maar dus ook welke dienst je developer van een extensie heeft gedacht te moeten gebruiken.


Locked

Return to “Algemene vragen”