ChronoForms6 niet aan het werk

Moderator: pe7er

Forum rules
Forum Regels
Locked
HesterPr
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Thu Aug 01, 2019 6:40 pm

ChronoForms6 niet aan het werk

Post by HesterPr » Thu Aug 01, 2019 8:10 pm

:-[ Hallo allemaal, op mijn Joomla 3.9.10 (www.vakantiehuisarcadia.nl) website heb ik net ChronoForms6 geïnstalleerd (betaalde versie). Ik heb een mooi formulier ontworpen maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Het geeft geen foutmeldingen (volgens mij heb ik dat wel ingesteld) als er een veld niet ingevuld is en het verstuurd ook geen mail. Ik heb het instructiefilmpje van Mindert Aardema "https://www.[youtube].com/watch?v=oEOPcm0YWSY " gebruikt, dat was wel voor een oudere versie van ChronoForms6. Volgens mij heb ik alles goed ingesteld maar het werkt niet. De validatie werkt niet en de mail wordt ook niet verzonden; ik weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. De ReChaptcha doet het wel!
Wie heeft er met dit component gewerkt en kan mij hier bij helpen? :-[

harperlala
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 697
Joined: Mon Aug 24, 2015 5:55 pm

Re: ChronoForms6 niet aan het werk

Post by harperlala » Fri Aug 02, 2019 2:45 am


HesterPr
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Thu Aug 01, 2019 6:40 pm

Re: ChronoForms6 niet aan het werk

Post by HesterPr » Fri Aug 02, 2019 1:38 pm

Bedankt voor de reactie, ik heb de link bekeken en de mail settings nagelopen. Die staan, volgens mij :-[ , goed ingesteld.

De velden die verplicht ingevuld moeten worden in het formulier, krijgen geen foutmelding bij het leeg laten. Ik heb bij een aantal velden (de meeste) de validatie aangezet (knop op required) en in het sumit gedeelte een “validate fields“ actie gezet en in het “fail” gebied een” event loader”. Dan zou het moeten werken maar doet het dus niet!
Daarnaast verzendt de ‘verzend’ knop de mail niet. Het zou kunnen dat de validatie niet werkt omdat de mail niet verzonden wordt. Ten slotte gaat de foutmelding pas werken wanneer je wilt verzenden!
Ik heb echt geen idee hoe ik dit op kan lossen, op mijn website staat het formulier onder de menuknop 'reserveren'.

User avatar
Rondeb
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 623
Joined: Mon Dec 02, 2013 12:14 pm
Location: Meschede - Germany
Contact:

Re: ChronoForms6 niet aan het werk

Post by Rondeb » Fri Aug 02, 2019 9:03 pm

Hallo Hester,

wat je even kan proberen is standaard Demo forum (nr 9) installeren, en daar je mail adres inzetten waar naar het formulier naar toe gestuurd moet worden.

Dus klik opnieuw en de rest spreek voor zich... ;)
demo.jpg
Zo kun je uitsluiten of het in alle formulieren zit of alleen in je eigen gemaakte formulier.

Succes ermee.

Groeten Ron
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

HesterPr
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Thu Aug 01, 2019 6:40 pm

Re: ChronoForms6 niet aan het werk

Post by HesterPr » Sat Aug 03, 2019 3:09 pm

Bedankt voor het antwoord:
Ik heb Demo form 9 gemaakt en 2 email adressen erin gezet. Op beide adressen kwam de mail aan! Wat is er dan mis met mijn formulier? Nu weet ik dat het in mijn formulier zit :), maar nog geen idee hoe ik dat dan op kan lossen .

Daarnaast heb ik in het formulier een aantal ‘multi field area’ aangemaakt en in het voorbeeld staat alles precies goed, maar op de voorkant van de website staat alles onder elkaar! Nog zo iets dat ik niet kan oplossen.
Ik hoop dat er ook iemand is die iets weet voor het derde probleem:
de velden die verplicht ingevuld moeten worden, geven geen foutmelding krijgen bij het leeg laten. Ik heb bij een aantal velden (de meeste) de validatie aangezet (knop op required) en in het sumit gedeelte een “validate fields“ actie gezet en in het “fail” gebied een” event loader”. Dan zou het moeten werken maar doet het dus niet!
Groet,
Hester

User avatar
Rondeb
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 623
Joined: Mon Dec 02, 2013 12:14 pm
Location: Meschede - Germany
Contact:

Re: ChronoForms6 niet aan het werk

Post by Rondeb » Mon Aug 05, 2019 6:40 am

Hoi Hester,

de formulieren die de problemen geven heb je die vanaf 0 opgebouwd? Of heb je een demo formulier gepakt en deze helemaal na jou smaak aangepast?

Groeten Ron

HesterPr
Joomla! Apprentice
Joomla! Apprentice
Posts: 10
Joined: Thu Aug 01, 2019 6:40 pm

Re: ChronoForms6 niet aan het werk

Post by HesterPr » Tue Aug 06, 2019 1:34 pm

Hallo Ron.

Allereerst bedankt voor het reageren. Ik heb het formulier vanaf 0 opgebouwd type; 'aangepast'.

Het is nu gelukt om het formulier te publiceren met velden naast elkaar en met de sterretjes bij de verplichte velden. (Ik moest alle velden in een 'form area' plaatsen).
Het lukt alleen nog niet om het formulier ook daadwerkelijk te versturen. Hier loop ik tegen aan:
* Als ik op de verzendknop klik, zouden alle velden die verplicht zijn, moeten oplichten met een foutmelding. Dat gebeurt niet.

** Als ik google reCaptcha goed invul, geeft hij toch een foutmelding. Dan zijn meteen alle ingevulde formulier vakje ook weer leeg en moet je het formulier weer opnieuw invullen!

*** De mail wordt niet verzonden. Ik heb al via een demo formulier (9) mijn mail uitgeprobeerd en die werd verzonden (op advies van iemand uit het ChronoForms 6 forum, dat is allemaal erg lastig omdat alles dan in het Engels gaat).

Dit heb ik in het submit gebied geplaats:
Een validate fields met in het fail gebied een event loader
Daaronder toch de reCaptcha check, terwijl dat volgens mij niet nodig is ode reCaptcha het ook doet zonder dat die google check in het sumit gebied staat, maar ik probeer alles :))

Daaronder een email

En daaronder een message

***Mis ik hier soms nog iets?
Nog een kleine aanvulling. Wanneer ik alle velden leeg laat en op de verzend knop klik, komt er wel direct een melding dat de reChaptha niet goed is ingevuld, maar niet dat de velden niet zijn ingevuld.

Hoop dat je mij kunt helpen.

User avatar
Rondeb
Joomla! Guru
Joomla! Guru
Posts: 623
Joined: Mon Dec 02, 2013 12:14 pm
Location: Meschede - Germany
Contact:

Re: ChronoForms6 niet aan het werk

Post by Rondeb » Wed Aug 07, 2019 1:32 pm

Hallo Hester,

het kan vele verschillende oorzaken hebben.

Als je wilt wil ik wel een kijkje nemen in je backend.

Stuur me maar een pm.

Groeten Ron


Locked

Return to “Algemene vragen”